یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کتاب عیدی کودکان کار اسدآبادی شد

همدان - کودکان کار اسدآبادی در ایام تعطیلات نوروزی از دست مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب عیدی گرفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، هر روز ما در مسیر رفت و آمد خود شاهد حضور کودکان و نوجوانان کار و بازمانده از تحصیل در گوشه و کنار شهر هستیم، کودکان و نوجوانانی که به سرعت بزرگ شده و به هر علتی وارد میدان زندگی می‌شوند.

کودکان و نوجوانانی که از خیلی تفریحات و خواستن‌های خود گذشته‌اند تا بتوانند دردی از درد خانواده خود درمان کنند و زخمی را التیام ببخشند.

مژگان هادی، مربی مسئول مرکز فرهنگی- هنری شهرستان اسدآباد در تعطیلات نوروزی کار فرهنگی را تعطیل نکرده و به سراغ این کودکان و نوجوانان رفته و با آنها به گپ و گفت‌وگو نشسته است.

هادی در این خصوص گفت: به ذهنم رسید که این کار کانون فقط مختص اعضای خود نیست بلکه متعلق به همه بوده خصوصاً این کودکان و نوجوانان کار که از صبح تا شب بیرون از خانه هستند و در معرض آسیب‌ها و خطرات بسیار و آنها از تفریحات محروم هستند.

وی افزود: به جمع آنها رفتم و با تعدادی از کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو نشستم، دلایل مختلفی برای کار داشتند و گفتند که برای کمک به خانواده مجبورند کار کنند؛ همه آنها دانش‌آموز بودند و به درس خواندن علاقه دارند.

کتاب عیدی کودکان کار اسدآبادی شد

این مربی فرهنگی خاطرنشان کرد: برای آنها کانون و کتابهایش را معرفی کردم و به عنوان عیدی به آنها کتاب‌های کانون را هدیه دادم، چشمهایشان از شادی برق می زد، کتاب‌ها را محکم در دستان کوچک اما قوی و مردانه خود گرفته بودند.

وی ادامه داد: بعد به سراغ کودکان و نوجوانان در یک محله‌ای در حاشیه شهر رفتم، تعدادی مشغول بازی فوتبال بودند تا من را کتاب به دست دیدند دست از بازی کشیدند و به سمت من آمدند.

هادی تصریح کرد: همه دانش‌آموز بودند و بعضی از آنها در کنار درس کار هم می‌کردند به گفته خودشان روز تعطیل فقط فرصت بازی با دوستانشان را دارند، کنار آنها نشستم و برایشان کمی از کتاب خواندم و کتاب‌ها را به عنوان عیدی به آنها هدیه دادم؛ قول دادند که وقتی به خانه رسیدند کتاب‌ها را بخوانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها