یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
روحی شفاف و خالی از دغدغه دارد

کتاب «رؤیای رنگی» و «آوای بی‌صدا» به تصویرگری نیما کراچی به همت انتشارات نارون دانش در نوبت اول ۱۴۰۲ هر کدام به قیمت ۱۵۰ و ۱۸۰ تومان با ۱۰۰ نسخه منتشر شده است.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - مهدیه سادات نقیبی: کتاب «رؤیای رنگی» و «آوای بی‌صدا» به تصویرگری نیما کراچی به همت انتشارات نارون دانش در نوبت اول ۱۴۰۲ هر کدام به قیمت ۱۵۰ و ۱۸۰ تومان با ۱۰۰ نسخه منتشر شده است.

این دو کتاب با موضوع نقاشی آبرنگ تمام تصویر و بدون متن هستند و به خلق تصاویری با تکنیک آب‌ورنگ پدید آورده شده‌اند و تصویرگر سعی بر آن داشته تا تصاویری در جهت ارتقای روح مخاطب از طریق این تکنیک تحولی در ذهن وی ایجاد کند.

در کتاب «رؤیای رنگی» ما شاهد تصاویری همچون پرتره، منظره، اشیا و. هستیم و به گفتهٔ تصویرگر هنر زبان مشترکی است برای بیان ناگفته‌ها، دردها و زیبایی‌هایی که در قالب کلمات نمی‌گنجد. به همین منظور در این کتاب، تصاویر نه‌تنها با مخاطب حرف می‌زند؛ بلکه در وجود او از طریق رنگ‌ها تحولی در جهت ارتقای روح وی ایجاد می‌شود.

تصویرگرِ کتاب «رؤیای رنگی» این مجموعه را سفری در پیچ‌وخم زمان معرفی می‌کند و از این طریق هنر را علمی مدون می‌نامد با آثاری منحصربه‌فرد در جهت ترقی روح مخاطب.

در کتاب «آوای بی‌صدا» مخاطب شاهد تصاویر اشیا بی‌جان است و تصویرگر بیشتر از هر چیز بر روی این اشیا با رنگ‌ها و پس‌زمینه‌های زنده تمرکز داشته است.

به نقل از تصویرگر در ابتدای کتاب «آوای بی‌صدا» مطرح شده: «ورق به ورق این کتاب خاطراتی است دور که آرام‌آرام می‌آیند و کنارم می‌نشینند. از گلدان گل مادربزرگ که عطرش دستی بر سر دلتنگی‌ام می‌کشد و مرا تا دوران کودکی می‌برد تا صدای استاد که الفبای طرح و رنگ را برایم هجی می‌کرد».

آنچه در این دو کتاب حائز اهمیت است برقراری ارتباط مخاطب با تصاویر زنده با رنگ‌ها و روحی همچون طبیعت آرام، درون مخاطب را از طریق آب و رنگ جلا می‌دهد. استفاده از به‌کارگیری این تکنیک نشان از این دارد علاوه بر اینکه تصویرگر روحی شفاف و خالی از دغدغه در درون خود دارد، خاطراتی چون روح خود را به دنبال می‌کشد و با خلق آن از طریق آب و رنگ دست بر دوباره انگاری می‌زند و قصد دارد تلألؤ نور، رنگ و آب را در خاطرات و آثار به‌جامانده‌اش به ثبت برساند.

کتاب «رؤیای رنگی» و «آوای بی‌صدا» برای هنرجویان و هنروران نقاشی و افرادی که به نقاشی آبرنگ علاقه‌مندند مناسب و قابل‌استفاده می‌باشد.

کتاب «رؤیای رنگی» و «آوای بی‌صدا» به تصویرگری نیما کراچی به همت انتشارات نارون دانش در نوبت اول ۱۴۰۲ هر کدام به قیمت ۱۵۰ و ۱۸۰ هزار تومان با ۱۰۰ نسخه منتشر و وارد بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها