جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
۱۶ کتابخانه ایلام در تعطیلات نوروز فعال هستند

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: در تعطیلات نوروزی ۱۶ کتابخانه در استان ایلام فعالیت خواهند داشت.

سمیه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: ۵۷ باب کتابخانه عمومی در سطح استان فعالند و به اعضای کودک و نوجوان و بزرگسال خدمات فرهنگی و تخصصی کتابداری ارائه می دهند.

وی ادامه داد: از ۵۷ باب کتابخانه، ۵۱ باب به صورت نهادی و ۶ باب مشارکتی و ۱۵ کتابخانه در روستاها و ۳۵ باب در شهرها فعالیت دارند.

حیدری ادامه داد: کتابخانه‌ها در روزهای ۲۹ اسفند، یکم تا پنجم و یازدهم تا چهاردهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به مخاطبان و اعضا و علاقه مندان به کتاب فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیل ۱۶ کتابخانه در حال فعالیت خواهند بود و با توجه به درخواست اعضا؛ کتابخانه مرکزی در این ایام از ساعت ۸ تا ۱۷ فعالیت خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: ارائه خدمات فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی در هفته دوم و سایر ایام فروردین ماه به روال قبل و بر اساس دستورالعمل‌های فعالیت کتابخانه‌های عمومی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان و از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در کتابخانه ها، به همت محافل قرآن و عترت و همزمان با آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان، سلسله محافل قرآنی در قالب طرح «بهار در بهار» در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

حیدری گفت: تعداد اعضا در کتابخانه‌های عمومی استان بیش از ۳۵ هزار نفر است و ۶۷۹ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها در دسترس اعضا قرار دارد و ۷۸ کتابدار در سطح استان خدمت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها