پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
پیشنهاد مطالعه نوروزی زهرا موسوی برای خردسالان، کودکان و نوجوانان

زهرا موسوی، نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان چند عنوان کتاب برای مطالعه در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای خردسالان، کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

زهرا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از اثری گفت که مطالعه آن در سال گذشته، بیشتر نظر و توجه او را به خود جلب کرده است: قطعاً کتاب‌های خوب بسیاری هست که ارزش خواندن دارند؛ اما با توجه به علاقه‌مندی‌ام به فلسفه، مجموعه «من، فلسفه، زندگی» و مجموعه‌ی «اگر و مگر» را پیشنهاد می‌کنم و اگر بخواهم بین این دو اثر نیز انتخاب کنم، بهترین کتابی که امسال خواندم مجموعه ده جلدی «من، فلسفه، زندگی» از انتشارات پی‌نما بود.

این شاعر کودک و نوجوان درباره علت انتخاب این مجموعه و پیشنهاد آن به مخاطبان گفت: این مجموعه به دلیل بار محتوایی و البته قلم روان و قابل فهم، هم برای کودک و هم نوجوان و همین‌طور بزرگسالان کتاب ارزنده‌ای خواهد بود. پرداخت به موضوعات فلسفی اعم از خودشناسی و هستی‌شناسی و تقابل فلسفه ایرانی‌اسلامی و غربی و نگاه خاص و منحصربه‌فرد از زاویه دید کودک یکی از ویژگی‌های بارز این مجموعه است. نکته حائز اهمیت دیگر در مورد این مجموعه، تألیفی‌بودن آن است که با سبک و سیاق زندگی ایرانی و برگرفته از فرهنگ ایرانی به رشته تحریر درآمده و به موضوعاتی چون انتخاب، وجود، آزادی، شناخت، احساسات و… می‌پردازد.

این نویسنده همچنین پیشنهاد مطالعه دیگری هم برای خردسالان، کودکان و نوجوانان در ایام نوروز ۱۴۰۳ داشت و در این‌باره بیان کرد: در حوزه خردسال کتاب «پنجره‌ی نامرئی» و «مادربزرگ بگو بگو» از انتشارات پی‌نما، در حوزه کودک مجموعه «رمان‌های دوست داشتنی» از انتشارات پی‌نما، و در حوزه نوجوان رمان «پریانه‌های لیاسندماریس» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پیشنهاد می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط