دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
نشست تخصصی آداب ضیافت برگزار شد

هرمزگان - به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، نشست تخصصی آداب ضیافت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، نشست تخصصی آداب ضیافت برگزار شد.

نشست تخصصی آداب ضیافت با حضور حجت الاسلام حسین مرشدی کارشناس مذهبی و فاطمه عبدی کارشناس تغذیه به صورت برخط در بستر اسکای روم برگزار شد.

حجت الاسلام حسین مرشدی در این نشست با اشاره به کتاب صحیفه سجادیه گفت: پیامبر اسلام ماه رمضان را بهترین ماه‌ها دانسته و فرموده اند: ماه رمضان به شما رو کرده که روزهایش بهترین روزها و شب هایش بهترین شب‌ها و ساعت هایش بهترین ساعت هاست. پس مومنان باید بهترین بهره را از این ماه مبارک ببرند تا به تزکیه نفس دست پیدا کنند.

وی افزود: ماه رمضان سرشار از برکت است، از اولین شب این ماه مبارک درهای رحمت بر روی مومنان باز است و تا آخرین شب ادامه دارد که در سایر ماه‌ها این اتفاق رخ نمی‌دهد.

این کارشناس مذهبی با توجه به اهمیت تلاوت قرآن در این ماه تصریح کرد: اهمیت تلاوت قرآن در این ماه بسیار است و تلاوت یک آیه در ماه مبارک با ثواب ختم قرآن در ماه‌های دیگر برابری می‌کند.

مرشدی ادامه داد: انسان روزه دار نزد خداوند دارای امتیازات فراوانی است که می‌توان به نظر لطف خداوند به روزه دار و همچنین بخشش گناهان او اشاره کرد.

در ادامه این نشست فاطمه عبدی، با اشاره به کتاب جامع روزه داری و سلامت گفت: سلامتی هدیه‌ای از جانب خداوند متعال است که در اختیار بندگان قرار گرفته که باید مورد توجه قرار گیرد. چه بسا پرخوری امری نکوهیده است و کسی که می‌خواهد مراتب کمال را طی کند باید کم خوری را پیشه خود قرار دهد.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: در وعده‌های غذایی باید از سرخ کردنی ها پرهیز کرد و ضرورت دارد از سبزیجات و میوه‌ها به منظور تامین آب مورد نیاز بدن استفاده شود و همچنین بین وعده غذایی و خوابیدن یک ساعت فاصله باشد تا به مشکلات گوارشی دچار نشویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها