دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
بازیگر پیشکسوت سینما این‌روزها کتاب روانشناسی می‌خواند

رضا رویگری مطرح کرد: بیشتر از هر چیز در ادبیات، کتاب‌های روانشناسی مطالعه می‌کنم.

رضا رویگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیان کرد: من بیشتر از هر چیز در ادبیات، کتاب‌های روانشناسی مطالعه می‌کنم. کتاب «همه چیز به فنا رفته» یکی از بهترین‌ها در این حوزه است که به انسان‌ها کمک می‌کند رگه‌های امید را در خود زنده کنند.

وی افزود: «سکوت» از سوزان کین بسیار کتاب خوبی است که انقلابی خاموش را در برابر جهان برونگرای جامعه ترسیم می‌کند. این کتاب به شما می‌فهماند که همیشه هم درونگرایی بد نیست و در جامعه به هر دو بخش نیاز است

او در ادامه گفت: خیلی وقت‌ها هدفی مهم در سر داشته‌ام و مطمئن بوده‌ام که این بار با تمام دفعات قبل فرق دارد و هیچ چیز نمی‌تواند جلودار من باشد. اما وقتی راه افتادم، ناگهان عادت های ریز و درشت که در ابتدا مثل یک سنگریزه دیده می‌شدند، همچون یک سد بزرگ مانع راه من شدند. استفان گایز نویسنده کتاب «ریز عادت‌ها»، این درد را شناسایی کرده و به آن پرداخته است. همچنین کتاب «هنر خوب زندگی کردن» نیز می‌تواند به فرد در زیست موفق کمک کند.

بازیگر سینما در پایان مطرح کرد: گاهی اوضاع آن‌قدر پیچیده می‌شود که از درک خودمان عاجز می‌شویم و نمی‌توانیم احساس خشم، حسادت و خودبزرگ‌بینی را تحمل کنیم و این ما را کلافه می‌کند. کتاب «قوانین طبیعت انسان» اثر رابرت گرین، قصد دارد با توضیح تاثیر صفات بنیادی انسان بر رفتار و شخصیتش، به او راه کنترل و مدیریت این صفات را آموزش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها