شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
برنامه‌های نوروزی «کتابخانه پستی بندرعباس» آغاز شد

هرمزگان- مسئول «کتابخانه پستی بندرعباس» گفت: برنامه‌های نوروزی «کتابخانه پستی بندرعباس» آغاز شد.

مریم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، گفت: «کتابخانه پستی بندرعباس» با ۷ هزار و ۳۷۰ جلد کتاب و تجربه بالغ بر سه دهه، با برنامه‌های متنوعی در نوروز ۱۴۰۳ به کودکان روستاهای دورافتاده خدمات می‌دهد.

وی ادامه داد: پویش خاطره نویسی، نقاشی و خلاصه نویسی کتاب جزو برنامه‌های شاخص «کتابخانه پستی بندرعباس» است که از ۲۶ اسفند آغاز شد.

قنبری اضافه کرد: کارت پستال تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان به ۱۵۰ عضو کتابخانه پستی روستای «سودرو» در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال غرب بندر عباس نیز از ۲۰ اسفندماه ارسال شد.

مسئول «کتابخانه پستی بندرعباس» افزود: یکی از برنامه‌های جذاب و خلاقانه این است که ۵ جلد کتاب مرتبط و پرمخاطب را برای کودکان ارسال کرده‌ایم تا آن‌ها در تعطیلی نوروز مطالعه کنند و سپس پایان داستان کتاب‌ها را تغییر دهند و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ برای ما ارسال کنند.

مریم قنبری گفت: کتاب «یخی که عاشق خورشید شد» اثر رضا موزونی با تصویرگری میثم موسوی؛ «خوشمزه‌ترین کلوچه» به قلم و تصویرگری اریک کارل ترجمه آزاد افسانه شعبان نژاد؛ «دوستی زیباست» نوشته آن ماری شاپوتون، مترجم مصطفی سلیمی و تصویرگری ژرارد فرانکن؛ «لنگه کفش قرمز» نویسنده تانگ سولان، تصویرگر وانگ که و مترجم علی خاکبازان؛ «قلب مترسک» نویسنده یالواچ اورال، مترجم محمدرضا مهر افزا و تصویرگر سباستین باری یرو؛ «قصه عمو نوروز و خاله نوبهار» نویسنده شکوه قاسم‌نیا، تصویرگر فریبا بندی برای پویش کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: ۱۲۰ عدد کارت پستال نیز برای کودکان تازیان در غرب بندرعباس ارسال شد و همچنین آن‌ها نیز در پویش کتابخوانی، خاطره نویسی و نقاشی می توانند مشارکت کنند.

این چهره فرهنگی با اعلام پویش دلنوشته و خاطره نویسی توضیح داد: در پویش خاطره نویسی نیز از کودکان و نوجوانان خواسته شده است تا خاطراتی از خود با مادر بزرگ و پدربزرگ و یا معلم شان برای ما تا پایان فروردین ارسال کنند.

«کتابخانه پستی بندرعباس» در پایان اعلام کرد: در پویش نقاشی نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند از تصویر گری کتاب‌هایی که برای پویش کتابخوانی اعلام شد نیز نقاشی بکشند و در فاصله یک ماه پیش رو به کتابخانه پستی بفرستند.

به گزارش ایبنا، «کتابخانه پستی بندرعباس» اینک ۱۶ روستا دور از کتابخانه، شامل گَچین بالا و پایین، مُغ احمد، تازیان بالا و پایین، سودرو، بَنوبند و قلعه قاضی از حوزه شهرستان بندرعباس؛ چاه علی لاور، مارُم، حسین آباد، گرتُمب، حوزه بخش فین؛ مازگرد، کاشِغ، سَرگَز، بَنه دان و کوهشاه احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد را با ۷۰۹ نفر عضو پوشش می‌دهد.

این کتابخانه در طبقه دوم ساختمان مرکزی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در خیابان آیت الله غفاری جنوبی قرار دارد و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸ هزار و ۲۹ مورد اهدای کتاب داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها