یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
گردشگری با کتاب «ماجراجویی در کهگیلویه و بویراحمد»/ به سرزمین ناشناخته سفر کنید

کهگیلویه و بویراحمد- استان کهگیلویه و بویراحمد، گویی نگینی ناشناخته در میان کوه‌ها و دشت‌های ایران زمین نهفته است. سرزمینی با طبیعتی بکر و چشم‌نواز، مردمی خونگرم و آداب و رسومی دیرینه که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند و کتاب «ماجراجویی در کهگیلویه و بویراحمد» به معرفی این جاذبه‌ها می‌پردازد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - زینب خوش اندیش: کتاب «ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد» به قلم موسی زمان زاده دربان و محمد جولایی تهرانی، دریچه‌ای نو به سوی این استان زیبا می‌گشاید. این کتاب به مثابه یک راهنمای سفر جامع، شما را با تاریخچه، طبیعت، موقعیت، صنایع دستی، سوغات، آداب و رسوم، غذاهای محلی و جاذبه‌های گردشگری این استان آشنا می‌کند.

سفر در گذر زمان

در صفحات ابتدایی کتاب، گویی در گذر زمان به عقب سفر می‌کنید و با پیشینه و قدمت این استان، ساختار ایلیاتی آن و زندگی عشایری مردم آشنا می‌شوید.

طبیعتی مسحور کننده

طبیعت بکر و چشم‌نواز کهگیلویه و بویراحمد، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. در این کتاب، با ارتفاعات سر به فلک کشیده، راه‌های دسترسی و چشم‌اندازهای بدیع این استان آشنا خواهید شد.

هنر و فرهنگ

گبه‌بافی، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، سبدبافی، گیاهان دارویی، روغن محلی، گردو، عسل و… تنها گوشه‌ای از هنر و فرهنگ غنی این استان هستند که در کتاب «ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد» به آن‌ها پرداخته شده است.

سفر به دنیای ناشناخته‌ها

دریاچه‌ها، آبشارها، غارها، امامزاده‌ها و دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان، شما را به سفری در دنیای ناشناخته‌ها دعوت می‌کنند.

مزه‌های اصیل

شله ماسی، شله شیری، شله بادامی، کله‌جوش، آبگوشت محلی، دمپخت، آش دنگو، نان بلوط، آش کارده و… تنها تعدادی از غذاهای محلی لذیذ این استان هستند که طعم سفرتان را به یادماندنی‌تر می‌کنند.

آشنایی با مردمی خونگرم

آداب و رسوم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، از جمله دعای باران و مراسم‌های محلی، دریچه‌ای به سوی فرهنگ و سنت‌های این مردم خونگرم می‌گشاید.

زندگی عشایری در دل طبیعت

زندگی عشایری در استان و جاذبه‌های آن، تجربه‌ای منحصر به فرد و به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

معرفی اماکن دیدنی

کتاب «ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد» با معرفی کهگیلویه و جاذبه های آن برنامه‌ریزی سفرتان را آسان‌تر می‌کند.

لحنی ساده و جذاب

لحن ساده و قابل فهم کتاب، همراه با تصاویر و عکس‌های متعدد، مطالعه آن را برای مخاطبان با هر سطح دانش و آشنایی با استان کهگیلویه و بویراحمد، جذاب و لذت‌بخش می‌کند.

سفری به یاد ماندنی

کتاب «ماجراجو در کهگیلویه و بویراحمد» شما را به سفری به یاد ماندنی در دل طبیعتی بکر، فرهنگی غنی و مردمی خونگرم دعوت می‌کند. اگر به دنبال تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز هستید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها