دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
پیشنهاد مطالعه نوروزی معصومه یزدانی برای کودکان و نوجوانان

معصومه یزدانی، نویسنده کودک و نوجوان مجموعه «هفت جاویدان» را برای مطالعه در ایام نوروز ۱۴۰۳ توصیه کرد.

معصومه یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پیشنهادی را که برای مطالعه نوجوانان در نوروز ۱۴۰۳ داشت این‌طور بیان کرد: من به گروه سنی نوجوان مجموعه سه‌جلدی «هفت جاویدان» نوشته مرجان فولادوند را توصیه می‌کنم تا در ایام نوروز مطالعه کنند.

او افزود: به چند دلیل این کتاب را به نوجوانان و بزرگسالان پیشنهاد می‌کنم که بخوانند؛ یکی اینکه مجموعه رمان سه‌جلدی بر پایه اساطیر ایرانی است و ادبیات بسیار قوی‌ای دارد. اندیشه خوبی پشت این کتاب است؛ چراکه مرجان فولادوند یکی از بهترین نویسندگان ماست. این مجموعه سه‌جلدی افسانه نوروز را بازآفرینی کرده و برای این ایام نیز مناسب است.

یزدانی در ادامه پیشنهادهایی هم برای کودکان داشت و گفت: برای گروه سنی کودک مجموعه سه‌جلدی «عملیات ایگوانا» نوشته زهرا شاهی را پیشنهاد می‌دهم؛ زیرا داستان طنز و جذاب و تصویرهای خیلی خوبی دارد. همچنین کتاب تصویری «اژدهای بدجنسی که چشم‌هایش آستیگمات…بود / نبود!» نوشته فریدون عموزاده خلیلی با تصویرگری غزاله بیگدلو نیز گزینه مناسبی برای مطالعه در ایام نوروز است؛ زیرا یک نویسنده و تصویرگر خوب این کتاب را کار کرده‌اند و خواندنش خالی از لطف نیست.

این نویسنده کودک و نوجوان در پایان درباره ماهیت نوروز و کاربردهایی که تعطیلات نوروزی می‌تواند داشته باشد، بیان کرد: نوروز برای ما ایرانیان یک جشنواره فرهنگی است و تمام فعالیت‌های ما از جمله چیدن سفره هفت سین، دیدوبازدید، سفر و… فعالیت‌های فرهنگی هستند. یکی از ایامی که برای من فرصت مناسبی است تا کتاب بخوانم نوروز است. فیلم دیدن نیز فعالیتی است که می‌توان به صورت گروهی انجام داد. همچنین ما بازی‌های خوب و زیادی داریم که می‌توان در سنین مختلف و به صورت گروهی انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط