یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کتاب‌های پیشنهادی محمد میرکیانی برای نوروز کودکان و نوجوانان

محمد میرکیانی، نویسنده باسابقه کتاب کودک و نوجوان سه کتاب «حکایت‌های کمال»، «دشت مرموز» و «قصه ما مثل شد» را توصیه کرد تا کودکان و نوجوانان در ایام نوروز مطالعه کنند.

محمد میرکیانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ایام نوروز چند کتاب از آثار خود را پیشنهاد کرد و گفت: من مجموعه پنج‌جلدی «حکایت‌های کمال» را برای گروه کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنم تا در ایام نوروز مطالعه کنند. انتشارات به‌نشر این کتاب‌ها را منتشر کرده و سریال این مجموعه نیز ساخته شده است.

او افزود: برای گروه سنی نوجوان نیز مجموعه سه‌جلدی «دشت مرموز» از به‌نشر را توصیه می‌کنم.

این نویسنده در ادامه پیشنهاد دیگری نیز برای مطالعه در روزهای تعطیل نوروز ۱۴۰۳ مطرح کرد و گفت: یک کتاب دیگر که مطمئناً بیشتر افراد می‌شناسند و آن را دوست دارند مجموعه ۱۰ جلدی «قصه ما مثل شد» است که می‌تواند گزینه مناسبی برای عید باشد.

میرکیانی درباره دلیل انتخاب و پیشنهاد این آثار توضیح داد: یکی از دلایل انتخاب این آثار جذاب‌بودن قصه و دیگری کوتاه‌بودن قصه‌های این مجموعه‌داستان‌هاست؛ زیرا در ایام نوروز شاید به دلیل سفر و دیدوبازدید، بچه‌ها فرصت کمی برای خواندن داستان بلند داشته باشند.

این نویسنده در توضیح ویژگی‌های آثار معرفی‌شده بیان کرد: یک ویژگی بارز در «حکایت‌های کمال» و «قصه ما مثل شد» این است که در جمع‌خوانی، بچه‌ها و خانواده‌ها می‌توانند دور هم جمع شوند و این قصه‌ها را بخوانند. این قصه‌ها هم سرگرم‌کننده هستند و هم آموزنده. با فضای نوروز نیز هماهنگ هستند و فضایی شادی‌آفرین دارند.

میرکیانی افزود: نوروز امسال با ایام ماه مبارک رمضان همزمان شده است. کتاب‌خوانی می‌تواند به دختران و پسرانی که روزه می‌گیرند، کمک کند تا گذشت زمان برایشان راحت‌تر باشد.

این نویسنده باسابقه کتاب کودک و نوجوان ایران در پایان عنوان کرد: در هم‌نشینی‌های بعد از افطار نیز فرصت خوبی فراهم است تا خانواده‌ها دور هم جمع شوند و از خاطرات‌شان بگویند. این اتفاق خودش برای بچه‌ها خاطره‌آفرین و خاطره‌ساز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط