چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
آزمایشگاه زبان فارسی در مدرسه ایروان تجهیز شد

آزمایشگاه مجهز زبان فارسی در مدرسه شماره ۳۵ ایروان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به همت سفارت ایران در ارمنستان، مراسم بهره‌برداری از آزمایشگاه مجهز زبان فارسی مدرسه شماره ۳۵ ایروان با حضور مهدی سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان، محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در ارمنستان، نماینده شهردار ایروان و مسئولان و آموزگاران زبان فارسی این مدرسه برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در ارمنستان با تأکید بر ضرورت توسعه زبان فارسی، خواستار افزایش ساعات آموزش زبان فارسی شد.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه زبان فارسی در ارمنستان، گفت: در بیش از ۳۰ سال گذشته و حتی قبل از استقلال ارمنستان، آموزش زبان فارسی در برخی از مدارس این کشور وجود داشته و دانشگاه‌های دولتی و مراکز آموزشی این کشور، دارای کرسی‌های شرق‌شناسی و ایران‌شناسی بوده‌اند.

رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان بیان کرد: بعد از استقلال ارمنستان این روند رو به افزایش گذاشته و با گشایش سفارت ایران و رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان، موضوع آموزش زبان فارسی و توسعه آن بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوری که هر سال به تعداد فارسی‌آموزان در این کشور اضافه می‌شود.

نماینده بنیاد سعدی در ارمنستان افزود: موضوع مهمتر اینکه از دو سال قبل، دولت ارمنستان قانونی را تصویب کرد که طبق آن مدارس ملزم هستند به عنوان زبان سوم آموزشی، یکی از زبان‌های کشورهای همسایه را تعلیم دهند و این خود مدرسه‌ها هستند که از بین زبان‌هایی همچون گرجی، روسی، فارسی و ترکی یک زبان را برمی‌گزینند.

اسدی‌موحد با بیان اینکه بین ۱۶ تا ۱۸ مدرسه در ارمنستان به امر آموزش زبان فارسی اهتمام دارند، گفت: زبان فارسی از پایه‌های پنجم تا نهم در مدارس آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال رایزنی فرهنگی ایران در اقدامی مشترک با سفارت جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش زبان فارسی کتاب جدیدی را به نام گام اول که در ایران چاپ شده وارد چرخه آموزش زبان فارسی در ارمنستان کرد، افزود: در این مدت، تقریباً از ۷هفت مدرسه بازدید کردیم و این کتاب را به مدارس اهدا کردیم.

در ادامه، سبحانی، سفیر کشورمان نیز در سخنانی با تأکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به کمیت و کیفیت آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان، آن را عاملی برای توسعه روابط دوستانه بین دو کشور دانست و قول هرگونه مساعدت در این زمینه را داد.

همچنین در این مراسم، نماینده شهرداری ایروان با پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان مبنی بر افزایش ساعت کلاس‌های آموزش فارسی موافقت کردو برگزاری کلاس‌های فوق‌العاده و نیز ارتباط بر خط میان دانش‌آموزان کلاس‌های آموزش زبان فارسی این مدرسه با کلاس‌های زبان فارسی دانش‌آموزان مدارس ارامنه در ایران را از عوامل بهبود آموزش زبان فارسی برشمرد.

وی در ادامه بر لزوم برگزاری اردوهای دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان ممتاز این کلاس‌ها تأکید کرد که سفیر کشورمان در ایروان با آن موافقت کرد و قول بررسی و مساعدت در این زمینه را داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها