دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
نمایشگاه قرآنی در زنجان افتتاح شد

زنجان- نمایشگاه قرآنی در آستانه ماه مبارک رمضان در زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، نمایشگاه قرآنی مناسبتی ماه مبارک رمضان ۱۴ تا ۲۴ اسفندماه برگزار و طبق برنامه‌ریزی این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب دایر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این آیین با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه است، اظهار کرد: عمل به قرآن اصلی ترین موضوع و هدف ما از برگزاری نمایشگاه های قرآنی است که امیدواریم قدم های موثری با برپایی این نمایشگاه ها در زمینه عمل به قرآن برداشته شود.

اصغر حاج علی اکبری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن گسترش ظرفیت‌های قرآن در سطح استانی است، اضافه کرد: این نمایشگاه با هدف ترویج و توسعه مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم در جامعه راه اندازی شده است که امیدواریم در راستای تحقق این هدف موفق ظاهر شویم.

وی با بیان اینکه از امروز نمایشگاه کتاب در فرهنگسرای امام خمینی (ره) دایر شده است، افزود: این نمایشگاه در قالب کتاب‌های نفیس قرآنی، تاریخی، کتاب‌های موضوعی عفاف و حجاب دایر شده و بخش ویژه کودکان در قالب نقاشی و قصه‌گویی، ارائه اقلام فرهنگی دایر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: این نمایشگاه با حضور ۸۰ ناشر کشوری با یک هزار و ۹۰۰ عنوان کتاب در ۱۷ هزار جلد در قالب نمایشگاه کتاب برپا شده است و محصولات قرآنی، دینی، مذهبی و مهارت های زندگی مبتنی بر روانشناسی اسلامی و محصولات مرتبط را عرضه می‌کند.

علی اکبری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، نمایشگاه عفاف و حجاب، مراسم و محافل قرآنی، اجرای نمایش، برگزاری عصر شعر، اکران فیلم‌های کوتاه، غرفه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، غرفه حجاب و عفاف، شفاخانه قرآنی، فروش صنایع دستی، نشست‌های علمی و فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه رمضان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های کتب علوم قرآنی، محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی و محافل ادبی - قرآنی در مراکز شهرستان‌ها به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته برای اجرا در ماه رمضان است.

علی اکبری گفت: در کنار این نمایشگاه نشست‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی برای عموم و کارگاه های آموزشی با عنوان ترجمه و تدبر در قرآن و همچنین تفسیر برای عموم برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط