یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در زنجان

زنجان- سرپرست گروه قرآن و عترت استان زنجان گفت: در راستای پرورش استعدادهای قرآنی؛ طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در رده‌های سنی مختلف اجرا می‌شود.

محسن ربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف نظام و جامعه اسلامی است؛ در همین راستا طرح‌های فراگیر در سطح جامعه شروع شده است.

وی با اشاره به فرهنگ و ارشاد به عنوان یک مجموعه فراگیر و همگانی طرح‎‌های متعددی در حوزه قرآن اجرا می‌کند، افزود: یکی از مهمترین این طرح‌ها طرح تربیت حافظان قرآن کریم است که در استان بومی‌سازی شده و در حال اجراست.

سرپرست گروه قرآن و عترت استان زنجان از اجرای این طرح با همکارس موسسات قرآنی خبر داد و گفت: طرح ملی حفظ قرآن، اصول، رویکردها، راهبردها و اقدامات لازم برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور را فراهم می‌سازد.

ربی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این طرح گواهی مربوطه را دریافت کرده و مراحل بعدی حفظ قرآن کریم را طی می‌کنند، افزود: در همین راستا به صورت سالانه آزمون مربوط به این طرح برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری فصلی اجتماع بزرگ قرآنیان زنجانی با حضور حافظان و قاریان قرآنی اشاره کرد و گفت: از دیگر فعالیت‌های مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه قرآنی برگزاری نخستین سوگواره ملی قرآن کریم، برگزاری همایش کتابت قرآن کریم در ابهر، برگزاری محافل قرآن کریم است.

سرپرست گروه قرآن و عترت استان زنجان همچنین از برنامه‌ریزی این اداره کل برای ماه رمضان در حوزه برنامه‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی استان در رشته‌های شعرنوقلم، روخوانی و روان خوانی، قرائت، صوت و لحن، کتاب خوانی، جز خوانی قرآن کریم، محافل قرآن و عترت، سیر مطالعاتی شهدا، سخنان ناب، اعلام آیات ناب، شبی با قرآن، اجرای تفاسیر قرآنی مسابقه تفسیر جزء ۳۰، برگزاری جلسات تفسی از جمله برنامه‌های یپش‌بینی شده برای این ماه مبارک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط