سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
«جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ» بررسی می‌شود

نشست «جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ» از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست «جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ» از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سه‌شنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

در این نشست سیروس نصراله‌زاده و شاهین آریامنش با حضور دکتر سیدمنصور سیدسجادی نویسنده کتاب «جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ» سخنرانی می‌کنند.

جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ دریچه‌ای است به جهان ایرانی در شش هزار سال پیش؛ زمانی که پایه‌های تمدن ایران و همسایگانش گذاشته شد. ما همواره به دستاوردهای تمدنی ایران افتخار می‌کنیم، به اینکه سرزمین ما زمانی مرکز برخورد تمدن‌ها بوده است، آیا این ادعا واقعیت دارد؟ آیا ما مرکز برخورد تمدن‌ها بودیم؟ چه اتفاقی در جهان باستان افتاد؟ ایرانیان در طی هزاره‌ها توانستند از گردآوری دانه‌ها و میوه‌های خوراکی و شکار به انقلاب کشاورزی برسند و پس از آن انقلاب شهری را پشت سر بگذارند. با کاوش و پژوهش باستان‌شناسی در محوطه‌های باستانی به این تلاش انسان در ایران پی می‌بریم.

علاقه‌مندان به نشست «جهان ایرانی و همسایگانش در پیش از تاریخ» می‌توانند سه‌شنبه ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ تا ۱۲ به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان دکتر صادق آئینه‌وند، (۶۴ غربی)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن ادب مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها