چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کتاب «مرداب عنکبوت» برای کودکان و نوجوانان منتشر شد

قزوین- کتاب «مرداب عنکبوت» به قلم بتول پورشیخ، نویسنده حوزه کودک و نوجوان توسط انتشارات پیدایش تهران منتشر شد.

نویسنده کتاب «مرداب عنکبوت» به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین گفت: به دلیل سال‌ها کار با کودک و نوجوان و همچنین چاپ چندین کتاب به شکل گروهی با اعضای ادبی کانون پرورش فکری (مرکز شماره یک)، احساس کردم باید یک هدیه مناسب برای کودکان و نوجوانان داشته باشم؛ هدیه‌ای به قلم خودم.

وی بیان کرد: برای نوشتن یک طرح رمان باید جامعه مخاطب را به خوبی شناخت. به دلیل تجربیات کودکی خوبی که داشتم و با در نظر گرفتن علاقمندی نوجوانان به ماجراجویی ترجیح دادم از چندین عامل برای طرح اولیه استفاده کنم که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به تجربه زندگی کودکی در سفرهایم به شمال کشور، تجربه زیست سال‌ها تدریس و همجواری با نوجوانان، دغدغه شخصی‌ام بر امر پرورش مهارت‌های اجتماعی و زندگی به نوجوانان به شکل غیر مستقیم و جذاب و خلاقانه و در نهایت خیال پردازی یک نویسنده، اشاره کنم.

وی در مورد داستان کتاب «مرداب عنکبوت» تشریح کرد: داستان کتاب ماجرای یک پسر ۱۳ ساله است که به دلیل شغل پدرش بابت یک پروژه کاری در شمال کشور مجبور می‌شود تابستان را با او به گیلان سفر کند. در این رمان «کیان» شخصیت داستان، در ژانر ماجراجویی و تا حدی ژانر وحشت تجربیاتی را به دست می‌آورد که منجر به کشف قتل یک پسر ۱۳ ساله همسن خود می‌شود.

این نویسنده کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: داستان می‌خواهد خود را با نزدیک کردن به دنیای نوجوانان، آن‌ها را با خود همراه کند تا به توانمندی‌هایشان باور داشته باشند و تاثیر مثبت حضورشان را در دنیای والدین و سایر بزرگترها از نزدیک لمس کنند و تلاش کنند تا با اعتماد به نفس و خودباوری شخصیت بهتر و قوی‌تری از خود بسازند.

در فصل پنجم کتاب «مرداب عنکوبت» می خوانیم: «به اتاقم برگشتم. مغزم سوت می‌کشید. سام را چه کسی کشته بود؟ چه کسی قاتل بود؟ سهیل گفته بود، یعنی تمام اهالی روستا می‌گفتند مهرزاد قاتل است. ولی مهرزاد می‌گفت مهران قاتل است. نکند بابا درست می‌گفت و تمام این‌ها توهمات بود. مهرزاد زن خوب و مهربانی به نظر می‌رسید. فقط معلوم بود خیلی ناامید و دل شکسته است. پسری هم سن من! چه بلایی سر آن سام بدبخت آمده بود…».

کتاب «مرداب عنکوبت» برای گروه سنی ۱۲+ و با تیراژ ۱۰۰۰ جلد به قیمت ۱۳۶ هزار تومان توسط انتشارات پیدایش تهران منتشر شده است.

این کتاب توسط حمیدرضا داداشی ویراستاری و تصویرگری جلد آن نیز بر عهده میثم موسوی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها