سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
«روایت پیروزی» دومین گردهمایی صمیمانه پیشکسوتان صنعت چاپ برگزار شد

گردهمایی صمیمانه پیشکسوتان صنعت چاپ با عنوان «روایت پیروزی» شامل روایت همراهان نهضت امام خمینی (ره) و نقش چاپ و نشر در پیشبرد انقلاب اسلامی ۵۷ با تجلیل از ۱۱ پیشکسوت چاپ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا)، دومین گردهمایی صمیمانه پیکشوستان صنعت چاپ با عنوان «روایت پیروزی» شامل روایت همراهان نهضت امام خمینی (ره) و نقش چاپ و نشر در پیشبرد انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ به همت اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و سرهنگ پاسدار یزدانی معاون سیاسی سپاه محمد رسول الله دوشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) در هتل فردوسی تهران برگزار شد.

در این مراسم، یاسر احمدوند در سخنانی با تشکر از دفتر امور چاپ و همکاران حاضر در جلسه، چاپخانه‌داران و ناشران و فعالان حوزه چاپ، گفت: افتخار دارم که خدمتگذار چنین جمعی هستم و طول عمر همراه با سلامت را برایتان آرزو دارم. برای صنعت چاپ نیز آرزوی موفقیت دارم و با همدلی که در این صنف وجود دارد به آینده آن بسیار خوشبین هستم.

وی ادامه داد: از حضور پیشکسوتان به‌ویژه جناب عزت‌شاهی که خاطرات خود را در طول انقلاب اسلامی بیان کردند نیز نهایت تشکر را دارم.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی عنوان کرد: فعالان صنعت چاپ همگام و همراه با نهضت امام خمینی (ره) تلاش کردند و بارها زیرشکنجه قرار گرفتند، امروز قصد داریم، از این گنجینه‌ها برای دومین سال متوالی در قالب گردهمایی صمیمانه پیشکسوتان صنعت چاپ و نشر تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: این مراسم در اصل رونمایی اژ گنجینه‌های گرانبهای انقلاب اسلامی است که در گذشته شاید به آن‌ها کمتر توجه شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه از صنف تعاونی و تشکل‌های صنفی مرتبط با صنعت چاپ برای برپایی این مراسم تشکر می‌کنم، گفت: طی ماه‌های اخیر، برنامه‌های متنوع و مختلفی در صنعت چاپ برگزار کردیم که با استقبال صنف روبه‌رو بود و امیدوارم همه این برنامه‌ها زمینه‌ای برای توسعه صنعت چاپ کشور باشد.

وی افزود: اما تهدیدات و سنگ‌اندازی‌ها مانعی برای تلاش‌ها نخواهد بود.

ابراهیمی با بیان اینکه این مراسم تجلیل از پیشکسوتانی است که در دوره قبل از انقلاب و حتی دوران پیروزی در حوزه تکثیر انتشار و چاپ اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌ها فعالیت داشتند، عنوان کرد: قرار است امروز روایت‌های زیادی از پیشکسوتان صنعت چاپ و نشر بشنویم، افرادی که در پیشبرد انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی (ره) نقش موثری داشتند.

در بخش دیگر این نشست، سرهنگ یزدانی در سخنانی گفت: نسبت به برخی رویدادها، مثل اعیاد مذهبی و ملی و دهه پیروزی انقلاب اسلامی ایران احساس بزرگداشت و تجلیل دارم، در این میان فکر می‌کنم خوب است از کسانی که در رویداد ۵۷ در روزگاری که ۲ ابرقدرت شرق و غرب حضور داشتند، شگفتی آفریدند.

وی ادامه داد: این انقلاب در جولانگاه دو ابرقدرت جهانی شکل گرفت و یک حرکت ضدسیستمی بود، انقلابی از دل مردم، با مردم و برای مردم بود و برخلاف انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر که برای مردم کاری نکردند و هر دو محکوم به زوال شدند.

یزدانی با بیان اینکه این انقلاب طول نیم‌قرن به مسیر خود ادامه داده است، تاکید کرد: به‌گفته مقام معظم رهبری این انقلاب در حال عبور و پیشرفت صعود است و اگرچه در این میان مشکلاتی وجود دارد اما همین مشکلات به جامعه پویایی می‌بخشد و این بزرگداشت‌ها و مناسبت‌ها و رویدادها، رهتوشه‌ای برای پرشور برگزار شدن انتخابات ۱۱ اسفند است.

به‌گفته وی، امروز باید جایگاه خود را در این صحنه بشناسیم و بدانیم دشمن چه طرحی دارد و هوشمندانه برخورد کنیم.

«روایت پیروزی» دومین گردهمایی صمیمانه پیشکسوتان صنعت چاپ برگزار شد

در ادامه نیز غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در سخنانی عنوان کرد: صنعت چاپ و نشر دین خود را به انقلاب عطا کرده است، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب هم اهالی چاپ و نشر در کنار نظام بودند و هیچ جا کم نگذاشتند، اتحادیه و تعاونی لیتوگرافان نقش ویژه‌ای داشتند.

وی ادامه داد: بزرگ صنف ما زنده‌یاد سیدعلی مدنی از یاران امام خمینی (ره) بود و زنده‌یاد حسن قاسمی از متدینان واقعی دستپاک این صنف بودند و سال‌ها ریاست اتحادیه لیتوگرافان را به خوبی انجام می‌داد.

شجاع با بیان اینکه بزرگان و پیشکسوتان سرمایه بزرگی برای صنعت چاپ کشور بودند، گفت: امروز صنعت چاپ، بزرگتر ندارد، صلابت گذشته دیگر و تابع پیشکسوتان و ریش سپیدان نیست. پیشکسوتان حکم پدر را دارند و همان احترام به پدر را باید برای پیشکسوتان هم داشت.

عزت مطهری، از مبارزان انقلاب اسلامی ایران سخنران دیگری بود که در این مراسم حضور داشت و به بیان خاطرات خود از روزهای مبارزه علیه رژیم طاغوت و همراهی با نهضت امام خمینی (ره) پرداخت.

به گزارش ایبنا، در پایان این مراسم نیز از ۱۱ پیشکسوت صنعت چاپ و نشر شامل حسن محمودی، امیرحسین فیروزخانی، رحیم اعتمادی، مجید رجبی معمار، موسی دیباج، علیرضا سان کهن، داوود خواجوی، مصطفی کلاری، سیدمحسن آقامیر محمدعلی مجتهد، مصطفی تینای تهرانی و خانواده مرحوم حسن قاسمی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها