پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
۶۰ کتاب موضوعی شهادت در زنجان چاپ شد

زنجان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه چاپ کتاب یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد مردم به ویژه نسل جوان است، گفت: امسال ۶۰ کتاب در این حوزه چاپ شده است.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: چاپ کتاب یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد مردم به ویژه نسل جوان است.

وی با اشاره به رسالت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حفظ و انتقال خاطرات و سیره زندگی شهدا بیان کرد: همچنین بر اساس رسالت اجتماعی سازمان اقدامات متعددی در این حوزه صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از چاپ ۶۰ کتاب در این حوزه خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در موضوعات مختلف در قالب روایت، زندگی نامه، خاطرات شهدا، شهدا و کودکان، وصیت نامه و.... به چاپ رسیده است.

موسوی با اشاره به اینکه تهیه و توزیع این کتاب‌ها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، تصریح کرد: استقبال از این کتاب‌ها توسط شهروندان خوب است که نمونه آن را می‌توان در تعداد بالای چاپ کتاب‌های دفاع مقدسی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه طبق آمار منتشر شده از سوی مسئولین چاپ کتاب‌های موضوعی شهدا و دفاع مقدس در هیچ سالی در استان زنجان متوقف نشده است، گفت: با این حال بسیاری از موضوعات در ارتباط با شهدا مغفول مانده است که در تلاش هستیم در قالب کتاب به چاپ برسانیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: زنجان دارای ۳۵۳۵ شهید و قریب به ۸ هزار جانباز است که زندگی هریک از این افراد می‌تواند تبدیل به کتاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط