شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
یک جلد کتاب از اسناد تیپ ۲۱۶ مستقل زرهی زنجان منتشر شد

زنجان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: کتاب اسناد ۲۱۶ مستقل زرهی ( ارتش) زنجان منتشر شد.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بواسطه مأموریت‌های مهمی که در حال اجرای آن‌هاست، افتخارات بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خلق کرده است و مطمئناً این خدمات بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر لزوم معرفی شهدای ارتش به جامعه اضافه کرد: در همین راستا و با هدف معرفی فرماندهان و شهدای ارتشی اسناد مربوط جمع‌آوری شده و در قالب کتاب گردآوری شد که شامل موضوعاتی از قبیل عملیات‌های مربوط به حضور رزمندگان ارتشی زنجان، خاطرات و رشادت‌های این گروه و نحوه اعزام به جبهه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان ۸۳۴ شهید ارتشی تقدیم نظام و انقلاب کرده است، اظهار داشت: همچنین آمار جانبازان ارتشی زنجانی نیز یک هزار و ۳۶۷ نفر است.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهدای ارتشی زنجان شاخص هستند، اضافه کرد: شهید غلامرضا مخبری فرمانده تیپ دو زرهی زنجان، محمدلو معاون اطلاعات عملیات تیپ یک لشگر ۷۷ خراسان، شهید اباذر محمدی‌زاده معاون گردان، شهید رحمان فروزنده فرمانده لشگر ۲۱ حمزه، شهید حشمت‌الله سلطانی معاون گردان از جمله شهدای شاخص ارتشی زنجان هستند.

موسوی ادامه داد: در راستای معرفی همین شهدا یک جلد کتاب از اسناد مربوط به شهدای ارتشی منتشر شده است و دو کتاب نیز به زودی منتشر وروانه بازار نشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان حمایت از کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس است، گفت: با اینکه کتاب‌های بسیاری در این حوزه چاپ شده ولی بازهم برخی از سوژه‌های زیبای دفاع مقدس مغفول مانده است که انتظار داریم نویسنده‌ها در این زمینه اهتمام داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: طبیعتاً برای تأمین نیازها و رسیدن به ایده‌آل‌ها در این حوزه افسران فرهنگی جنگ نرم که نویسندگان و ناشران باشند، نیاز به حمایت دارند؛ هدفمان هم در این‌راه، رسیدن به سطح مطلوب مطالبات جدی رهبری است که مطالبات مردم هم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط