یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
۴ کتاب شهدای روحانی در زنجان چاپ شد

زنجان- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان گفت: ۴ کتاب شهدای روحانی در استان زنجان چاپ شد.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: نقش روحانیت در طول تاریخ اسلام و انقلاب و دوران دفاع مقدس یک نقش بی‌بدیل است و روحانیت مردمی‌ترین نهادی است که پیوند ناگسستنی با مردم داشته و همواره در سخت‌ترین شرایط با همراهی و همدلی با مردم مدافع حقوق آنان بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان تصریح کرد: بسیاری از روحانیون در دوران دفاع مقدس متناسب با شرایط و نیاز به عنوان روحانی تبلیغی و یا به عنوان بسیجی در کارهای رزمی و دفاعی و عده‌ای هم در هر دو طیف رزمی تبلیغی حضور داشتند.

وی با اشاره به آمار شهدای روحانی در کل کشور افزود: علاوه بر اینکه خیلی از روحانیون به صورت گمنام و به عنوان بسیجی در جبهه‌ها حضور داشتند، تعداد ۴ هزار روحانی و طلبه در جنگ به شهادت رسیدند که آمار قابل توجهی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه در بین کتاب‌های چاپ شده در موضوع دفاع مقدس؛ کتاب‌های مربوط به روحانیت زیاد نیست، اضافه کرد: پس از برگزاری کنگره شهدای دفاع مقدس در استان زنجان برآن شدیم که در این حوزه نیز اطلاع‌رسانی کنیم.

بیگدلی با بیان اینکه در راستای به تصوسر کشیدن زحمات روحانیون در دفاع مقدس ۴ کتاب در این حوزه به چاپ رسید، بیان کرد: این کتاب‌ها درباره نقش روحانیون رزمنده زنجانی در دفاع مقدس بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه روحانیت گفت: باید با اطلاع رسانی صحیح و به موقع درباره خدمات این قشر در برهه‌های زمانی مختلف اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط