دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
۶۰ درصد اسناد و کتاب‌های شهدای زنجان ثبت شد

زنجان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: ۶۰ درصد از اسناد و کتاب‌‎های شهدای زنجانی در سامانه جامع اسناد شهدا ثبت شد.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای گردآوری آثار مربوط به شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و حتی شهدای انقلاب از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شده و تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار سند در این حوزه گردآوری شده است.

وی با اشاره به اینکه اسناد گردآوری شده این حوزه شامل کتاب، وصیت نامه، خاطرات مربوط به شهدا و آثار به جا مانده از شهداست، اضافه کرد: به منظور مکتوب کردن این آثار نسبت به چاپ کتاب در این حوزه اقدام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: البته در راستای حفظ و نگهداری از این آثار سامانه مربوطه نیز راه‌اندازی شده و طبق آخرین آمار ۶۰ درصد از آثار مکتوب شهدا در سامانه جامع ثبت شده است.

موسوی با بیان اینکه سامانه راه‌اندازی شده به صورت الکترونیکی متصل به کتابخانه اسناد ملی است، اضافه کرد: ثبت اسناد موجب می‌شود که این آثار در سایت کتابخانه ملی نیز قابل مشاهده شود.

وی ادامه داد: اسناد ثبت شده در این سامانه شامل عکس‌ها و نامه‌ها از شهداست و البته برخی از وصیت‌نامه‌ها و دلنوشته‌ها نیز به صورت اسکن شده در این سامانه ثبت شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان ۳۵۳۵ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: طی سنوات گذشته حدود ۱۰۰ کتاب در حوزه ایثار و شهادت به چاپ رسیده است؛ ولی هنوز همه موضوعات مربوط به شهدا کتاب نشده و یا به صورت مکتوب گردآوری نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط