چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
تجلیل از مصطفی رحمان دوست نکوداشت روح کودکی و مهربانی است

کرمان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به تاثیرگذاری اشعار مصطفی رحمان دوست، گفت: نکوداشت این استاد بزرگ، نکوداشت روح کودکی، مهربانی، فرزانگی و خرد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، اکبر خدادادی شامگاه سه شنبه در آیین نکوداشت مصطفی رحماندوست ابتدا با خوانش این بیت که «نیست سری کز تو پرآشوب نیست، این همه هم خوب شدن خوب نیست» افزود: تاریخ ادب پارسی در مواردی دوره کودکی و نوجوانی را به رسمیت نشناخته و آثار اساتیدی چون ایشان باعث درک بهتر زیست جهان کودکی و نوجوانی شده است.
خدادادی با یادآوری آثار ماندگار و نقش این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در تولید رسانه برای کودکان و نوجوانان افزود: استاد رحماندوست که صفت دوستی و رحمانیت را توامان داراست توانسته بر جان و جهان چندین نسل تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به کارنامه پر برگ و بار رحماندوست تصریح کرد: تنها شعر ارجمند انار که توصیف زیبایی از یکی از زیبایی‌ها و آفریده‌های خداوند است کافی است که ما آفریدگار این اشعار را یکی از مظاهر زیبای خداوند بدانیم.

او با توجه به آثار و فعالیت‌های رحماندوست در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشریح کرد: کانونی‌ها به وجود و فعالیت‌های ایشان افتخار می‌کنند و این دوستدار کودک و نوجوان را قدر می‌نهند.

تجلیل از مصطفی رحمان دوست نکوداشت روح کودکی و مهربانی است

من کار با بچه‌ها انتخاب کردم

مصطفی رحماندوست شاعر کودک و نوجوان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: من هیچ کاری نکردم جز اینکه بچه‌های شما را دوست داشتم و در مقابل پیشنهادات زیادی که برای پست‌های مختلف داشتم کار با بچه‌ها را انتخاب کردم و شما هم آثار من را دوست دارید و پاداشم را گرفتم.

وی با اشاره به جشنواره کتاب کودک کرمان در سال ۸۳ که بزرگترین رویداد ادبیات کودک و نوجوان ایران بود افزود: بزرگترین افتخارم نوشتن بیش از ۴۰ سال برای بچه‌ها است. اگر برای رضای خدا برای بچه‌ها کار کنید مطمئن باشید به پاداش دنیایی‌اش هم می‌رسید.

رحماندوست در ادامه چهار هدف سال‌های کاری‌اش را این‌چنین تشریح کرد: اول اینکه وظیفه خودم می‌دانم چطور بچه‌ها را شاد کنم. دوم اینکه کمک کنم بچه‌ها روی پای خودشان بایستند حتی اگر اشتباه کنند. سوم هدف از آثارم این است که بچه‌ها خلاق بار بیایند. خلاقیت گمشده بچه‌های ماست و آخرینش این است که همدیگر را به رسمیت بشناسیم.

به گزارش ایبنا، این مراسم به همت موسسه فرهنگی‌آموزشی ریحانه و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه شهیدباهنر، بنیاد ایران‌شناسی، انجمن ایرانی تاریخ و اداره‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها