سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
پاسدار واقعی کیست؟

شهید ردانی پور در سخنرانی که در قرارگاه فتح طی عملیات رمضان در روز سوم شهریور سال ۱۳۶۱ داشته است بر مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید داشته و مسئولیت اصلی را بر دوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته است. شهید ردانی پور در ادامه سخنرانی خود به ویژگی یک پاسدار واقعی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شهید ردانی‌پور در سخنرانی که در قرارگاه فتح طی عملیات رمضان در روز سوم شهریور سال ۱۳۶۱ داشته است بر مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید داشته و مسئولیت اصلی را بر دوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته است. شهید ردانی‌پور در ادامه سخنرانی خود به ویژگی یک پاسدار واقعی می‌پردازد.

در این صوت می‌شنویم:

«امروز اگر ما سراغ اسرائیل نرویم و کشورهای اسلامی را از چنگال این طاغوت‌ها نجات ندهیم، اسرائیل می‌آید و کشور ما را می‌گیرد، اگر ما در مرزهای اسرائیل نرویم و با اسرائیل نجنگیم در آینده نزدیک اسرائیل با ما هم‌مرز خواهد شد و داخل خاک خودمان با ما خواهد جنگید. این چیزی است که همه می‌دانند و امام هم فرمودند و در این رابطه سپاه بیش از همه مسئول است. پاسداری که در سپاه می‌آید باید از همه‌چیزش بگذرد و از زمانی که در سپاه آمد باید بجنگد تا وقتی‌که جان از بدنش بیرون برود. اگر کسی در سپاه آمد و بعد از مدتی فکر خانه و زندگی و زن به سرش زد و از هدف خود باز ماند، این پاسدار نیست.»

شهید مصطفی ردانی‌پور از فرماندهان روحانی حاضر در دفاع مقدس بود که برادرش را نیز در عملیات فتح‌المبین فروردین سال ۱۳۶۱، از دست داد و در همین عملیات دستش به خاطر شدت جرحت معلول شد. او دوران نقاهت را به سر می‌برد که به محض شنیدن آغاز عملیات بیت‌المقدس با دست گچ گرفته به جبهه رفت. شهید ردانی‌پور همچنین در عملیات رمضان، فرماندهی قرارگاه فتح سپاه را بر عهده داشت که چند یگان رزمی سپاه را اداره می‌کرد.

صدای شهید ردانی‌پور را از اینجا بشنوید.



شهید ردانی‌پور در عملیات‌های زیادی حاضر بود تا اینکه سرانجام در عملیات والفجر ۲، ۱۵ مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه حاج عمران، به شهادت رسید.

کتاب «مصطفی؛ زندگی‌نامه و خاطراتی از سردار سرلشکر شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردانی‌پور» است که گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی گردآوری و تدوین کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • اکبر صیام پور IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    شهید ردانی پور فرمانده قرارگاه فتح لشکر امام حسین ونجف اشرف وتیپ قمر بنی هاشم بود قبل از عملیات والفجر یک سخنرانی مهم درلشکر امام حسین داشت وبعد از عملیاتسخنرانی خیلی جالبی بود اما کو راه آن بزرگواران چه شد دولت‌های ما چه کردند
  • اکبر صیام پور IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    شهید ردانی پور فرمانده قرارگاه فتح لشکر امام حسین ونجف اشرف وتیپ قمر بنی هاشم بود قبل از عملیات والفجر یک سخنرانی مهم درلشکر امام حسین داشت وبعد از عملیاتسخنرانی خیلی جالبی بود اما کو راه آن بزرگواران چه شد دولت‌های ما چه کردند
  • احمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    اسراییل هیچ غلطی نمی‌تواند کند به امید خداوند بسیار ستوده اسراییل نابود است مقاومت اسلامی پیروز به فرمایش حضرت امام خمینی ره اگر پیرو خط امام باشیم .
  • علی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    اگر دراین کشور چیزی نیست برای همه نبایدباشد اخوی ولی اگر هست چرا یک عده استفاده می‌کنند وکیفش رامیبرند ویک عده هم حسرت یک سیرنان به دلشان مانده. چراباید اینقدر دشمن تراشی بشود اگرماحواسمان به ایران خودمان باشد وبه مردم خودمان باشد این مردم خودشان سداهنین درمقابل تمامی دنیا خواهندشد ولی وقتی بی عدالتی واختلاس را چپاول و رفتن بچه های مسئولین به کانادا وآمریکا و... را می‌بینند دیگه این حرفا جواب نمی‌دهد.
  • علی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    روحش شاد، امیدوارم بتوانم روحش را ادامه دهم
  • رحمت اله قیصری IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    روح تمامی شهدا شاد
  • ناشناس IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    درود بر پاسداران جان بر کف و شهدای عزیز پاسدار وتمام نظامیان
  • مظفری حسین IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    خداروحش راشادکنداینهاعباسان علی بودند
  • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    روحش شاد و یادش گرامی،پاسداران امروزی باید از این شهدای گرانقدر الگو بگیرند
  • سدنا امینی IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    خیلی عالی که ما پاسدار داریم
  • اسحاق IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    سپاه ،قلب وطن است .
  • امیر نصر IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    شهید رانیپور قبل از شهادت شهید زنده و سرباز واقعی والیعصر عج بود روحش شاد یادش گرامیباد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها