سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کتاب‌های تاریخی در نمایشگاه هرمزگان پرطرفدار هستند

هرمزگان - کتاب‌های تاریخی چاپ قدیم همچنان در هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان پرطرفدار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در بازدید از غرفه تاریخ، جغرافیا و اطلاعات عمومی راهرو ۱۲ هجدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان در نگاهی اجمالی و در گفتگو با بازدیدکنندگان این بخش بیشتر ِکتاب‌های پرفروش، کتبی بودند که چاپ قدیم هستند.

اما یکی از کتاب‌های تقریباً کمتر دیده شده در رشته تاریخ، کتاب «خود خدا» و «خدازاده» از سید محمد حسین راجی و محسن فوجی است. این کتاب حاوی خاطراتی پرجاذبه از زندگی رضا شاه پهلوی و محمدرضا شاه پهلوی و کتاب از نگاه نویسندگان و اندیشمندان خارجی به پادشاهان پهلوی روایت و تاکنون به چاپ چهارم و به تیراژش به ترتیب ده هزار نسخه برای خود خدا و ۹ هزار و ۵۰۰ نسخه برای خدازاده رسیده است.

یادداشت‌های روزانه «محمدعلی فروغی» از سفر کنفرانس صلح پاریس از دسامبر ۱۹۱۸ تا اوت ۱۹۲۰ به خواستگاری ایرج افشار و به کوشش محمد افشین وفایی و پژمان فیروزبخش، «کتاب جعبه سیاه» نگاهی نو به یادداشت‌های امیر اسدالله اعلم تالیف سید محمد حسین راجی که به چاپ یازدهم رسیده و تیراژش تاکنون ۲۶ هزار جلد تا حالا بوده، از دیگر پر فروش‌های غرفه است.

تاریخ مشروطه ایران، تاریخ ۵۰۰ ساله خوزستان و نوشته احمد کسروی از انتشارات نگاه، خاطرات نورالدین کیانوری رهبر حزب منحله توده چاپ ششم از سوی انتشارات اطلاعات، کتاب «تقی شهرام به روایت اسناد» مبارز پیش از انقلاب تالیف احمدرضا کریمی نیز متقاضی زیادی داشته است.

از کتب کلاسیک پرفروش دیگر نیز می‌توان به «جهانگشای جوینی» اثر عطاملک جوینی به تصحیح محمد قزوینی، تبارشناسی و پراکندگی ایلات ایران به نویسندگی علی محمد نجفی که تحقیق بسیار خوبی در مورد ایلات و عشایر ایرانی است، «عصر زرین فرهنگ ایران» از ریچارد فرای ترجمه «مسعود رجب‌نیا» نیز خواستاران فراوانی دارد.

«دو قرن سکوت» دکتر عبدالحسین زرین‌کوب سرگذشت حوادث و اوضاع تاریخی ایران در دو قرن اول اسلام از حمله عرب تا ظهور دولت طاهریان، کتاب عارف دیهیم‌دار در مورد بنیانگذار سلسله صفویه اثر جیمز داون با ترجمه و اقتباس «ذبیح الله منصوری»، کتاب پلوتارخ اثر احمد کسروی، تاریخ بیهقی تالیف ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی با تجدید نظر افزوده‌ها و اصلاحات کامل مولفان دکتر محمد جعفر یاحقی و مهدی سیدی در دو جلد که به چاپ ششم نیز رسیده است، از پر فروش‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط