سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
سرای فرهنگ و کتاب صریر افتتاح شد

«سرای فرهنگ و کتاب صریر» سه‌شنبه با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد.

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ «سرای فرهنگ و کتاب صریر» سه‌شنبه با حضور امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدجعفر طباطبایی» رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم بسیجی «عباس بایرامی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت‌های زنان در دفاع مقدس، سرهنگ «مجید جوشقانی» معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مدیران و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ایجاد یک فروشگاه کتاب در کنار ساختمان شهید سوداگر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک ایده خیلی خوب بود که طرح آن توسط ریاست محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شده بود، اظهار داشت: این اقدام در جهت نشر آثار دفاع مقدس برکاتی را در این محل خواهد داشت و ایجاد این سرای کتاب، فضای این محل را تغییر داد و فضای ساختمان شهید سوداگر را از یک ساختمان صرفاً اداری به یک فضای فرهنگی زیبا تبدیل کرد که اهالی این محل می‌توانند از این فضا بهره ببرند و از کتاب‌های دفاع مقدس بهره بگیرند.

امیر سهرابی عنوان کرد: ایجاد سرای فرهنگ و کتاب صریر یک شروع خوب برای ورود به عرصه توزیع کتاب در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس و به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های ادبی با ناشران و نویسندگان مختلف است؛ این اقدام چون در راستای مأموریت‌های ترویجی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، اقدام ارزشمندی است.

او درباره اینکه آیا در آینده شاهد ایجاد سرای کتاب در نقاط مختلف کشور خواهیم بود؟ پاسخ داد: اگر فضاهای مناسب برای ایجاد نمایشگاه و محل‌هایی برای عرضه کتاب وجود داشته باشد، می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت بهره‌برداری کرد.

همچنین در ادامه سردار عباس بایرامی، رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: ایجاد سرای کتاب یک اقدام خوب و مؤثر است که با تدبیر ریاست محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفت. این اقدام یک نمایشگاه بزرگ و همیشگی است که با عنوان «سرای فرهنگ و کتاب صریر» در خیابان میرعماد در مجموعه ساختمان شهید سوداگر ایجاد شد و کتاب‌های متنوع دفاع مقدس و مقاومت را از ناشران زیادی عرضه می‌کند.

او با بیان اینکه نویسندگان و اهالی کتاب و قلم از ایجاد این نمایشگاه و فروشگاه استقبال کردند، افزود: چیدمان تخصصی این مجموعه برعهده سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده است که هدف از این فعالیت عرضه تولیدات دفاع مقدس در این بنیاد و دیگر انتشارات و مجموعه‌های کشور است. آثار زیادی از انتشارات سوره مهر، شهید کاظمی، روایت فتح و دیگر مجموعه‌ها در این فروشگاه عرضه شده است که امید داریم به یک پاتوق برای اهالی فرهنگ و کتاب تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها