جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
دوره آموزشی «مامان بابای حرفه‌ای» برگزار می‌شود

زنجان- با هدف بهبود و ترمیم رابطه والد و کودک، کارگاه آموزشی روانشناختی «مامان بابای حرفه‌ای» ویژه عموم والدین، به میزبانی بخش هدهد سفید کتابخانه موسوی زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کارگاه روانشناختی «مامان بابای حرفه‌ای» با حضور هاله غفاری و یاسمن رحیمی نیکو به میزبانی بخش «هدهد سفید» کتابخانه موسوی زنجان برگزار می‌شود.

فرزندپروری مجموعه ای از دانش و مهارت های تربیت کودکان و نوجوانان به روشی سازنده و غیر مخرب است و به والدین کمک می‌کند توانایی ها و مهارت های کودکان را رشد دهند و مشکلات رفتاری‌شان را کنند.

دوره روانشناختی «مامان بابای حرفه‌ای» مجموعاً در ۱۲ جلسه و در دو بخش مجزا پیرامون «بهبود رابطه زوجین» و «بهبود رابطه والد و فرزند» برگزار خواهد شد.

۶ جلسه از این دوره متمرکز بر آموزش مهارت‌های زندگی زناشویی و بهبود رابطه زوجین است و۶ جلسه دیگر نیز متمرکز بر آموزش مهارت‌های فرزندپروری برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه قصه‌گویی پدر و پسری در مراکز کانونی

به مناسبت ایام مبارک ماه رجب و میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر ویژه برنامه «یک رنگین کمانی از نور» با هدف معرفی شخصیت بزرگوار و آسمانی امام علی (ع) به عنوان الگوی زندگی و تبین آموزه‌های علوی برای زندگی فردی و اجتماعی و بزرگداشت روز تکریم مقام پدر، برگزار شد.

این کارگاه با محوریت کتابخوانی و قصه‌گویی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تبیین نقش و جایگاه کتاب در تعلیم و تربیت دانش آموزان، ایجاد شور و شوق در جامعه به ویژه برای کودکان و نوجوانان، بهبود مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان، مهارت‌های خودیاری و استقلال، مهارت‌های کلامی، حرکتی و شناختی، افزایش دقت و تمرکز، خودآگاهی، شناخت احساسات و افزایش خلاقیت برگزار شد.

معرفی کتاب شریف «نهج البلاغه» و بیان کلام نورانی و گهربار امیر مومنان حضرت علی (ع)، تمرین نقد وگفتگو با موضوع فضایل امیرالمومنیین (ع) در آینه قرآن و روایات، اجرای قصه با عناوین رنگین کمانی از نور و کوچ پرنده، کتابخوانی بر اساس کتاب امام علی (ع) و پرنده از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب این کارگاه بود.

اجرای برنامه شاد و موزیکال کلاس پر حاشیه

به همت مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون پرورش فکری نمایش شاد و موزیکال «کلاس پرحاشیه» در روزهای مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بر روی صحنه رفت.

این نمایش برگرفته از کتاب ماجراهای کلاس پرحاشیه نوشته محمد حسین حاجی‌علیان در ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری استان زنجان در روی صحنه است.

همراهی کتابخانه سیار زنجان با کاروان رضوی «زیر سایه خورشید»

همزمان با استقرار کاروان «زیر سایه خورشید» در روستای چورزق زنجان؛ غرفه کتابخانه سیار زنجان با برنامه‌هایی از قبیل قصه‌گویی، ایستگاه نقاشی، معرفی کتاب و بازی گروهی به کودکان و نوجوانان این روستا خدمت رسانی کرد.

برگزاری برنامه کتاب‌محور «من هم می‌خوانم» برای کودکان روستایی

در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق روستایی؛ برنامه کتاب محور در روستاهای شهرستان‌های مختلف اجرایی شد.

در این راستا کتابخانه سیار به مناطق روستایی رفته و برنامه‌هایی در حوزه مطالعه کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین نحوه خوانش درست کتاب را به کودکان روستایی آموزش داد.

این اقدام در راستای ایجاد و افزایش دستراطلاعات روستاییان، ازجمله زمینه‌های تقویت اقتصاد روستا، همچنین ارتقا آگاهی روستانشینان نسبت به دانش روز کشاورزی انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط