سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی و فرزند پروری» در بندرلنگه برگزار شد

هرمزگان - کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی و فرزندپروری» در بندرلنگه، با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، کارگاه آموزشی با موضوع «مهارت های زندگی و فرزند پروری» با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی، به منظور افزایش سطح آگاهی خانواده ها در زمینه فرزندپروری و سبک های تربیتی به همت اداره کتابخانه های عمومی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه در کتابخانه عمومی مرکزی شهید جاویدالاثر مینکی برگزار شد.

مسئول کتابخانه مرکزی شهید جاویدالاثر مینکی شهرستان بندرلنگه در غرب استان هرمزگان با اعلام این خبر، هدف از برگزاری اینگونه کارگاه‌ها را ایجاد روابط سالم با والدین، اصلاح رفتارها، تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی و بهبود مهارت‌های سازگاری با شرایط دانست.

مرضیه سقایی طلب، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری مستمر این کارگاه‌ها به توان سبک‌های فرزندپروری سهل‌گیرانه و تکنیک‌های بهتر در ارتباط با تربیت فرزند را بر اساس کتاب‌های علمی به والدین آموزش داد.

فهیمه هاشمی، مدرس کارگاه نیز در این نشست گفت: ما با تربیت کودکان در واقع در حال آموزش و شکل‌دهی قالب‌های رفتاری و اصول فکری کودکان هستیم، بنابراین لازم است والدین با کنترل احساسات خود، شرایط را مدیریت کرده و کودک را به نحوی تربیت کنند که در رویارویی با مشکلات آینده خود بهتر عمل کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که کودکان به ویژه در سنین پایین‌تر از والدین خود تاثیر می‌پذیرند، والدین باید با افزایش اطلاعات خود در مورد نحوه تربیت فرزندان و رویارویی با مشکلات مختلف دوران کودکی، الگوی بهتری برای فرزندان باشند.

هاشمی افزود: مشاوره فرزندپروری مسائل متعددی از شیوه تربیت و رفتار با فرزند تا افسردگی پس از زایمان و خشونت خانگی را در بر می‌گیرد و ورود به جلسات مشاوره تربیت فرزند می‌تواند برای فرزندان و والدین بسیار مفید باشد.

مدرس کارگاه در این جلسه آموزشی به بیان عوامل موثر در شکل گیری شخصیت انسان پرداخت و گفت: عامل ژنتیک، محیط و تربیت در شکل گیری شخصیت انسان بسیار موثر است و برای شکل گیری شخصیت کودک باید از روش‌های تربیتی متناسب با نیاز او استفاده کرد.

هاشمی با معرفی کتاب‌های آیین فرزندپروری و روش های علمی آموزش مهارت های زندگی، کتاب مهارت‌های جدید برای تربیت فرزندان، مهارتهای فرزند پروری برای همه، والدین صلح طلب، کودکان شاد، کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند، چگونه با کودکم صحبت کنم که گوش کند، لذت بدون خوشی، شادترین کودک محله، کلیدهای فرزند پروری آسان و شاد و … مادران عضو کتابخانه را به مطالعه آن‌ها تشویق کرد.

همچنین در این کارگاه راهکارها و نکات کلیدی در زمینه نوع رفتار با کودکان بیان شد و پرسش و پاسخ بخش پایانی این نشست بود.

کارگاه مهارت فرزند پروری با حضور بانوان عضو کتابخانه عمومی مرکزی شهید مینکی بندرلنگه، سه شنبه (۱۶ آبان ماه) به میزبانی این کتابخانه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها