جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
رشد مناسب و چشمگیر آمار عضویت و امانت کتاب در کتابخانه مرکزی ایلام

ایلام- مدیر کتابخانه مرکزی ایلام گفت: در ۱۰ماه سال جاری، آمار عضویت در این کتابخانه، نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، رشد افزایشی داشته است.

شیما مامی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: تعداد اعضای ثبت نام شده در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۲۲۸ مرد و ۱۹۵۰ زن بوده که در مجموع ۳۱۷۸ نفر به عضویت کتابخانه مرکزی درآمده‌اند که این آمار در مقایسه با سال جاری، آمار عضویت مرد، ۲۰۰۱ و زن، ۳۱۶۱ در مجموع ۵۱۶۲ نفر ثبت نامی جدید، بیانگر روند رو به رشد آماری در بخش عضویت این کتابخانه می‌باشد.

وی ادامه داد: تعداد اعضای فعال از فروردین تا بهمن ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰۰ نفر و در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۰۰۰ افزایش یافته که رشد بالایی است.

مامی‌زاده با اشاره به میزان امانت کتاب در کتابخانه مرکزی ایلام ادامه داد: آمار امانت کتاب در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ جلد بوده و در سال ۱۴۰۲ به ۲۷ هزار و ۶۰۰ جلد افزایش داشته که رشد بسیار بالایی است.

به گزارش ایبنا؛ ساخت کتابخانه مرکزی ایلام، در زمینی به گستره ۳هزار و ۷۵۰ مترمربع در سال ۱۳۸۰ آغاز و در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید و به عنوان اصلی‌ترین کتابخانه عمومی استان دارای بخش‌های: خدمات اینترنت، مرجع، نشریات، دفاع‌مقدس، مخزن، کتاب کودک، بخش نابینایان، سالن‌های مطالعه خواهران و برادران، بخش بوفه، سالن جلسات و آمفی تئاتر است. کتابخانه مرکزی استان ایلام در حال حاضر ۴۰ هزار و ۱۰۰ جلد کتاب دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها