سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
معرفی ایران در شماره جدید مجله کودک و نوجوان «غمیضه»/ آشنایی کودکان الجزایری با سرزمین ایران

ویژه‌نامه معرفی کشور ایران با عنوان «ایران، سرزمین تمدن و انقلاب» در شماره جدید مجله کودک و نوجوان «غمیضه» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ ویژه‌نامه معرفی کشور ایران با عنوان «ایران، سرزمین تمدن و انقلاب» در شش صفحه در شماره جدید مجله کودک و نوجوان «غمیضه» منتشر شد.

مجله «غمیضه» مجله معتبر و حرفه‌ای کودکان و نوجوانان الجزائر است. این نشریه در شماره جدید خود و در قالب یک ویژه‌نامه به معرفی کشور ایران پرداخته است و طرح جلد این شماره نیز به محتوای این ویژه‌نامه اختصاص دارد.

کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی در حوزه دیپلماسی اذعان دارند کودکان و نوجوانان مهم‌ترین گروه هدف در روایت‌گری هستند و ضمن تأکید بر این گروه سنی تصریح می‌کنند روایت‌گری در میراث فرهنگی سدی در برابر روایت‌های غربی است و این چیزی است که در ویژه‌نامه این مجله رخ داده است.

مطالبی که در این ویژه‌نامه برای مخاطب کودک و نوجوان از ایران اسلامی عرضه می‌شود بعد از مقدمه‌ای در مشخصات کلی ایران، عبارت‌اند از: اشاره به قدمت تمدن ایران با معرفی معبد چغازنبیل و تخت جمشید، معرفی سازه‌های آبی شوشتر، میدان نقش جهان اصفهان و بادگیرهای یزد، میدان آزادی و پیروزی انقلاب، موفقیت‌های علمی ایران بعد از انقلاب اسلامی و چهار چهره شاخص علم و فرهنگ ایران.


در این ویژه‌نامه مسابقه‌ای کودکانه نیز طراحی شده است که به برندگان جوایزی تقدیم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها