شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
«باغ کیانوش» به بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر راه یافت

با اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «باغ کیانوش» و «ظاهر» برای رقابت در این دوره از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فیلم «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورزحداد و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد تولید شده است. این فیلم محصول مشترک باشگاه فیلم سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اثری ماجراجویانه با محوریت نوجوانان است.

«باغ کیانوش» روایتی از واقعه‌ای در دهه ۶۰ دارد که داستان آن اقتباسی از کتابی با همین نام از تولیدات کانون پرورش فکری است و شهرهای همدان، تهران و شهر قدس لوکیشن‌های اصلی این فیلم بوده‌اند.

رضا کشاورزحداد که نخستین تجربه کارگردانی سینمایی خود را پشت سر می‌گذارد، پیش از این چندین فیلم کوتاه ساخته که در جشنواره‌های مختلف هم حضور داشته است.

همچنین «ظاهر» به کارگردانی حسین عامری و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رقابت در بخش نگاه نو چهل‌ودومین جشنوراه فیلم فجر انتخاب شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: ظاهر ۱۸ سال دارد و در شمال کشور سرباز است. او با اکبر و زیبا پیرمرد و پیرزنی که در کلبه‌ای نزدیک پادگان زندگی می‌کنند آشنا می‌شود و در ادامه اتفاق‌هایی برایش رقم می‌خورد.

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط