چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
اقتباس به کارگردان توانمند نیاز دارد

رضا فیاضی گفت: برای این‌که اقتباس ماندگار شود باید عوامل زیادی در کنار هم دیده شود؛ یعنی باید تمامی عوامل از کارگردان، بازیگر و سایر عوامل به درستی انتخاب شوند و در این حوزه نیاز به تلاش‌های بسیاری است.

رضا فیاضی بازیگر، نویسنده، صداپیشه، کارگردان و مجری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه متأسفانه کشور ما آن‌گونه که باید در تولید فیلم یا سریال‌های اقتباسی موفق نبوده، گفت: برای بهره‌گیری از رمان در ساخت فیلم باید موضوعاتی را از قبل مشخص کرد. باید نگاه کرد که ایده اصلی منبع اقتباس چیست؟ چه چیزهایی را باید حذف کرد؟ چه چیزی را باید اضافه کرد؟ چگونه باید مواد اصلی را تغییر داد تا فیلمنامه از کتاب قوی‌تر شود؟

رضا فیاضی ادامه داد: برای اینکه یک اقتباس ماندگار شود باید عوامل زیادی در کنار هم دیده شود؛ یعنی باید تمامی عوامل از کارگردان، بازیگر و… به درستی انتخاب شوند و در این حوزه نیاز به تلاش‌های بسیاری است.

این بازیگر ادامه داد: رمان‌های اقتباس شده در سینمای ایران تبدیل به فیلم‌هایی شده که کتاب را به یکی از آثار جاودان سینمایی ایران تبدیل کرده‌اند.

فیاضی با تاکید بر اینکه رمان های زیادی از نویسندگان ایرانی وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده شود، توضیح داد: به عنوان نمونه کتاب‌های مربوط به محمود دولت آبادی به دلیل این‌که درام است، قابلیت اقتباس را داراست. بر همین اساس باید کارگردان و تولیدکنندگان توانمند دست به کار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها