دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
«هزار هزار دانه انار» در کتابفروشی‌ها

کتاب «هزار هزار دانه انار» با بازنویسی احمد اکبرپور و تصویرسازی علیرضا گلدوزیان از سوی انتشارات طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «هزار هزار دانه انار» به‌تازگی با بازنویسی احمد اکبرپور منتشر شده است. این کتاب برای کودکان بالای ۶ سال است که آن‌ها را با طبیعت، فرهنگ و سنت، قصه‌های اقوام و… آشنا می‌کند.

ماجرای کتاب درباره زنی است که هر سال باردار می‌شد و به‌جای بچه، ۷ مار می‌زایید. شوهرش هم هر بار این بچه‌مارها را می‌برد و بیرون شهر رها می‌کرد. تا اینکه یک سال یکی از بچه‌مارها یواش‌یواش خزید و پشت رختخواب‌ها قایم شد.

پیرمرد و پیرزن دل‌شان بچه می‌خواست و حالا بدون فرزند مانده بودند. ناگهان بچه‌مار به حرف آمد و گفت: «من دختر شما هستم!»

مگر ممکن است یک بچه‌مار فرزند انسان‌ها بشود؟ اما هزارهزاردانه‌انار یک بچه‌مار معمولی نیست! او یک ماجراجویی عجیب‌وغریب در پیش دارد که خواندنی است.

کتاب «هزار هزار دانه انار» از مجموعه‌ قصه‌های اقوام ایران است که با همکاری موزه عروسک و فرهنگ ایران منتشر شده است.

احمد اکبرپور از نویسندگان پرکار ایرانی است که برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد. کتاب‌های او تابه‌حال به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و تحسین متخصصان حوزه ادبیات کودک را برانگیخته‌اند. «من نوکر بابا نیستم» و «شب به‌خیر فرمانده» از آثار برجسته اکبرپور به شمار می‌آیند. در اواخر دهه ۷۰ بود که او برای یک پژوهش دانشگاهی با شورای کتاب کودک آشنا شد. پس از آن، این نویسنده، نوشتن برای کودکان را به‌طور جدی دنبال و کتاب‌های بسیاری منتشر کرد. احمد اکبرپور همچنین کارگاه‌های داستان‌نویسی و طنزنویسی نیز برگزار می‌کند.

بخشی از متن کتاب:

«پیرزن می‌خواست دراز بکشد که باز صدای دخترش را شنید. «بگو دختر گلم، هر چه دلت می‌خواهد بگو.»

بچه‌مار گفت: «دلم می‌خواهد مثل بچه‌ها اسم داشته باشم.»

پیرزن ار خوشحالی نمی‌دانست چه‌کار بکند. گفت: «معلوم است که باید بهترین اسم را داشته باشی.»

بچه‌مار از توی گهواره گفت: «وقتی بیدارم می‌کنی، صدایم کن:

هزارهزار بیدار شو

دانه‌ی انار بیدار شو

برو خونه‌ی اسفندیار

تیر و تبر بردار و بیار.»

انتشارات طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) کتاب «هزار هزار دانه انار» با بازنویسی احمد اکبرپور و تصویرسازی علیرضا گلدوزیان را در ۳۶ صفحه مصور، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۱۶۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط