چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
فقط دو روز به پایان دنیا باقی مانده است

جلد پنجم از مجموعه هفت‌جلدی «هفت نشانه» نوشته مایکل آدامز با ترجمه ساره ارض‌پیما از سوی انتشارات طوطی (کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد پنجم از مجموعه هفت‌جلدی «هفت نشانه» با نام «موج وحشت» نوشته مایکل آدامز با ترجمه ساره ارض‌پیما از سوی انتشارات طوطی (کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) روانه بازار نشر شد.

هفت جلد این مجموعه عبارت‌اند از: «باران آتش»، «قتل‌عام»، «نابودی کامل»، «کلید مرگ»، «ارباب جنایت»، «موج وحشت» و «نقطه صفر». این مجموعه درباره هفت نوجوان ۱۰ تا ۱۷ ساله است که در مسابقه مرموز شهامت، برنده می‌شوند. یاسمین، ایزابل، اندی، دیلن، جِی‌جِی، زاندر و میلا، نام‌های این نوجوانان است. این نوجوانان برنده سه‌چیز می‌شوند: شهرت، ثروت و گشتن دور دنیا.

برنده‌های جایزه شهامت در هواپیمایی بر فراز جنگل گیر افتاده‌اند. آن‌ها هیچ چاره‌ای ندارند و… باید بپرند! اگر بتوانند زنده از هواپیما بیرون بیایند و از حمله ارتش مارکو براوو جان سالم به در ببرند، تازه باید با فلیکس اسکات روبه‌رو شوند؛ با شواهدی که ثابت می‌کند او نشانه‌ساز است.

اگر دست دشمن رو شود، چه‌کار خواهد کرد؟ قبل از اینکه زمان به پایان برسد، برنده‌های جایزه شهامت باید همه‌چیز را به خطر بیندازند تا حقیقت را کشف کنند و جلوی نشانه‌ساز را بگیرند؛ از بوگوتایِ کلمبیا تا سیدنی استرالیا؛ اما زمان تنها مانع آن‌ها نیست. اوضاع جوری پیش می‌رود که آن‌ها با مرگبارترین چالش زندگی‌شان روبه‌رو خواهند شد.

اگر شما هم می‌توانستید قهرمان باشید، شهامتش را داشتید؟

در قسمتی از متن کتاب می‌خوانیم: «بچه‌ها توی کابین محکم دسته‌های صندلی را گرفته بودند و به کمربندهای ایمنی‌شان چنگ می‌زدند. اِسپِیس‌اِسکیمر مثل الاکلنگ در آسمان کلمبیا بالاوپایین می‌رفت. هواکش‌ها با صدایی وحشتناک کار می‌کردند و دود را از کابین بیرون می‌فرستادند. نمایشگر صندلی‌ها تغییر ارتفاع و زاویه‌ی هواپیما را نشان می‌داد؛ مدام اوج می‌گرفت و پایین می‌آمد یا سرعت می‌گرفت و کُند می‌شد. زاندر با وجود صدای کرکننده‌ی زنگ خطر، آرام می‌گفت: «الان نه، این‌جوری نه، الان نه، این‌جوری نه…» انگار تکرار این ذکر می‌توانست آن‌ها را از سقوط نجات بدهد. «الان نه، این‌جوری نه…»

یاسمین چشم‌هایش را محکم بست. «خواهش می‌کنم، خواهش می‌کنم!»

دوروبرش دوستانش با صورت‌هایی که مثل گچ سفید شده بود، وحشت‌زده توی صندلی‌هایشان فرورفته بودند و صدای گوش‌خراش زنگ خطر روی اعصابشان رژه می‌رفت.».

انتشارات طوطی (کتاب کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) جلد پنجم از مجموعه هفت‌جلدی «هفت نشانه» به نام «موج وحشت» نوشته مایکل آدامز را با ترجمه ساره ارض‌پیما در ۲۲۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۴۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط