شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
راهیابی نمایش «خانه‌های اجاره‌ای» از کرمان به تئاتر فجر

کرمان- نمایش «خانه‌های اجاره‌ای» به نویسندگی و کارگردانی مازیار رفعتی از استان کرمان به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، نمایش «خانه‌های اجاره‌ای» در بخش بروشور حائز رتبه تقدیر شد و در بخش بازیگری زن نورا بحرینی مقام دوم را به دست آورد. در بخش طراحی صحنه مقام اول و در بخش نویسندگی و کارگردانی مقام سوم به این نمایش تعلق گرفت.

هنرمندان استان در بخش تئاترخیابانی نیز موفق بودند و حمیده صادقی کاندیدای بخش بازیگری شد ورضا درویشی بازیگر پیشکسوت برای بازی در نمایش «یادگار پدر» لوح تقدیر دریافت کرد.

جشنواره تئاتر منطقهای خاوران به میزبانی مشهد از ۱۰ دی ماه با حضور گروه‌های نمایشی هشت استان آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، سیستان و بلوچستان، مازندران، کرمان و تهران در سالن‌های تئاتر اصلی شهر، تماشاخانه بهار، تماشاخانه شمایل، تماشاخانه نوری، تماشاخانه اردیبهشت و بوستان ملت مشهد اجرا شد.

مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان این رویداد قرار بود ۱۴ دی ماه برگزار شود که به دلیل حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی لغو شد و در مراسمی غیررسمی با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان محلی، که تنها با حضور کارگردانان گروه‌های نمایشی در قالب نشستی کوتاه و خصوصی در سالن جلسات هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزارشد پس از اجرای مراسم خاص و ادای احترام به مقام شهدای حمله تروریستی اخیر در کرمان، بیانیه هیئت داوران برای نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره روخوانی شد و برگزیدگان معرفی شدند.

همچنین استانداری خراسان رضوی به صورت ویژه از نمایش «کلاه شما قاضی» به کارگردانی محسن میرزایی به دلیل پرداختن به مضامین ارزشی و موضوع دفاع مقدس قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها