شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
سخت‌ترین بخش نوشتن «هزار تصویر ناتمام» نشان دادن تصویر کامل سرداردل‌ها بود

قم - نویسنده «هزار تصویر ناتمام» نشان دادن تصویر تمام و کمال از سردار شهید سلیمانی را یکی از سختی‌های تالیف این کتاب توصیف کرد.

هدا ترخان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره کتاب تازه رونمایی شده «هزار تصویر ناتمام»، گفت: «هزار تصویر ناتمام» روایتی داستانی پیرامون زندگی سردار بزرگ، حاج قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: در این کتاب تلاش شده است برش‌هایی از زندگی این شهید، از کودکی تا شهادت، در کنار هم قرار بگیرد و تصویری از زندگی پرفراز و نشیب او ارائه دهد.

ترخان تصریح کرد: زندگی حاج قاسم سراسر معنا و اثرگذاری است. سراسر حادثه و اتفاق. حضور او به مرزهای ایران محدود نبود. از ایرانی، سوری، افغانی و عراقی و لبنانی، خاطره‌دار او هستند.

این نویسنده اضافه کرد: خواندن این حجم خاطره و جمع‌آوری و تدوینش، کار دشواری بود. در باب زندگی او می‌توان کتاب‌ها نوشت. از جنبه‌های مختلف زندگی‌اش. از عشقش به وطن، دین‌مداری، مردم‌داری، شدت عملش روبه‌روی دشمنان و رحمش میان دوستان، هر کدام داستان‌ها و ماجراها دارد.

نویسنده «هزار تصویر ناتمام»، بیان کرد: شاید سخت‌ترین قسمت نوشتن از او همین باشد؛ نشان دادن تصویر کامل او، همین شد که این کتاب «هزار تصویر ناتمام» نام گرفت. تمام تلاش‌هایم برای نشان دادن واقعیت زندگی این شهید، هزار تصویر ناتمام است.

وی افزود: برای به تصویر کشیدن چنین شخصی که زندگی ماجرامحوری دارد و شخصیتی متفاوت و خاص است، بهترین قالب ارائه، روایت داستانی است.

ترخان یادآور شد: در این قالب وجه اسطوره‌گونه، شخصیت را می‌توان نشان داد و با پردازش جزئیات حضور او، اثرگذاری‌اش را چندبرابر کرد. ما به این قالب نیازمندیم تا هم کیفیت واقعیت شهید حفظ شود، هم با استفاده از تکنیک‌های داستانی، این واقعیت به اثرگذارترین شکل ممکن به مخاطب برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها