چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
انتقال معارف در قالب داستان و روایت اجتناب‌ناپذیر است

قم - دبیر کارگروه داستان و رمان نشر زائر با اشاره به اهمیت قالب داستان رمان و روایت در انتقال معارف، گفت: انتقال معارف در قالب داستان و روایت اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سمیه عالمی عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «هزار تصویر ناتمام» نوشته هدا ترخان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: باتوجه به اینکه ما در کتاب‌های آسمانی و به‌ویژه در قرآن معجزه کلمه را داریم و خداوند از طریق داستان معارف را به بندگانش انتقال می‌دهد و آنها را هدایت می‌کند ضرورت پرداختن به قالب داستان رمان و روایت اجتناب‌ناپذیر است.

وی بیان کرد: استفاده از فرم‌های امروزی رمان برای انتقال معارف اهل‌بیت (ع) و فرهنگ تشیع ضروری است و باید خود را به این فن مسلح کنیم تا بتوانیم انجام‌وظیفه کنیم.

در بخش دیگری از این برنامه آیت‌الله سید محمد سعیدی، گفت: خداوند به‌خاطر ارادتی که شهید سلیمانی به حضرت زهرا (س) داشت از او مثالی ساخت تا نمونه و الگویی برای محبان اهل‌بیت (ع) و حضرت زهرا (س) باشد.

انتقال معارف در قالب داستان و روایت اجتناب‌ناپذیر است

وی ادامه داد: برای تأسی به اهل‌بیت (ع) در قرآن و روایات شاخص‌هایی بیان شده است و علاوه برآن در هر عصر نمونه‌های عینی پیروی از مکتب اهل‌بیت (ع) هستند تا مردم با نگاه به آنها رفتار خود را تنظیم کنند.

آیت‌الله سعیدی افزود: خداوند حدود و مرزها را برای ما مشخص کرده و بعد هم پیامبر را الگو و سرمشق قرار داده و سپس پیامبر (ص) فرمودند فاطمه پاره تن من است و همچنین فرمودند هر کس فاطمه را خوشحال کند من را خوشحال کرده؛ بنابراین هرکس می‌خواهد به مقام معیت با رسول خدا (ص) برسد باید با حضرت زهرا (س) هم پیمان و همراه بشود.

در ادامه هدا ترخان با بیان اینکه مفتخرم توانستم این کتاب را در طول یک سال که گذشت بنویسم، گفت: شخصیت شهید سلیمانی بسیار بزرگ و وسیع بود و نوشتن رمان از زندگی فردی با این وسعت شخصیتی بسیار دشوار است؛ ازاین‌رو با همه تلاش‌هایی که انجام دادم باز هم امکان نوشتن از همه جنبه‌های زندگی این شهید امکان‌پذیر نبود؛ ازاین‌رو نام این کتاب را هزار تصویر ناتمام گذاشتم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها