چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
معارفه رایزن جدید ایران در پاکستان همزمان با محفل مثنوی‌خوانی

یکصدوششمین محفل مثنوی‌خوانی با حضور جمعی از اعضای انجمن فارغ‌التحصیلان زبان فارسی دانشگاه‌های پاکستان و فارسی‌آموزان در رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این محفل، احسان خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد و نماینده بنیاد سعدی در پاکستان، مجید مشکی، رایزن جدید فرهنگی کشورمان، حسن ثابت جو کارشناس فرهنگی، مظفرعلی کشمیری مثنوی‌خوان و استاد دانشگاه بین‌الملل اسلامی اسلام آباد، معصومه بتول، رئیس انجمن افتخار، رابعه کیانی، استاد زبان و ادبیات فارسی و جمعی از اعضای انجمن فارغ‌التحصیلان زبان فارسی دانشگاه‌های پاکستان و فارسی آموزان حضور داشتند.

در این مراسم که به میزبانی رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد و انجمن فارغ‌التحصیلان زبان فارسی «افتخار» انجام شد، آموزه‌های مولانا در مجلد فاخر مثنوی معنوی به زبانی روشن و ساده توسط مظفر علی کشمیری استاد زبان فارسی و مثنوی‌شناس پاکستانی برای حضار تبیین شد و با قرائت گزیده‌ای از اشعار مولانا به تفسیر ابیات آن پرداخت.

در ادامه حاضران برداشت خود از اشعار مولانا را اعلام داشتند و سوالاتی را در این خصوص مطرح کردند که توسط کشمیری پاسخ داده شد.

در بخش دوم این نشست که با خداحافظی احسان خزاعی، رایزن فرهنگی کنونی و معارفه مجید مشکی، رایزن فرهنگی جدید همراه بود، خزاعی به نقش مؤثر مظفرعلی کشمیری در برگزاری و استمرار محافل مثنوی‌خوانی اشاره کرد و گفت: بی‌شک حضور رایزن جدید فرهنگی که سوابق خوبی در عرصه فرهنگی بین‌المللی داشته‌اند، می‌تواند بر حمایت و پشتیبانی بیشتر از این قبیل محافل بیفزاید و در آینده تأثیر مضاعفی در ترویج و گسترش زبان و ادبیات فارسی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها