چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
محفل شعر «نام‌ها، یادها، مرام‌ها» در شهر بم برگزار شد

کرمان- هنوز صدای غرش زمین در صبحگاه آن روز شوم و سرد که هزاران نفر را به کام مرگ کشاند در خاطر مردم نجیب دارالصابرین بم است، در بیستمین سالگرد زلزله بم در محفل شعر «نام ها، یادها و مرام ها» هنر در اندوه آمیخته شده اشعار شاعران این خطه نمایان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، به مناسبت بیستمین سالگرد تلخ زلزله بم محفل شعر «نام ها، یادها و مرام ها» با حضور مشاور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل باغ هنر شهر بم برگزار شد.
مشاور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در این مراسم گفت: نشاط در این شهر گم شده و نیاز است تا مردم و نسل جدید امید به زندگی را دوباره تمرین کنند زیرا وقوع سوانح طبیعی در همه جا رخ می‌دهد و به قول سهراب سپهری تا شقایق هست زندگی باید کرد.
وی افزود: نیاز است که مسئولین کشور و به خصوص اصحاب فکر، اندیشه و فرهنگ به فکر بازبینی مجدد برای رونق امید و نشاط در این شهر داشته باشند.
حسینی پور با بیان اینکه کشور ما در حوزه شعر ثروتمند است، تصریح کرد: شاعرانی که با درد مردم زندگی می‌کنند به طور قطع شعرهایشان در ذهن مردم ماندگار است.
وی بیان کرد: شعرها و کتاب‌های زیادی قرائت شده و نوشته می‌شود اما اینکه چرا شعرهای شاعرانی مانند سعدی، حافظ، مولوی و نظامی در خلوت مردم زمزمه می‌شود قابل تامل است.
حسینی پور با اشاره به ارزشمندی شاعران، اظهار داشت: شاعران با درد مردم زندگی می‌کنند و آنها را در قالب کلمات بیان کنید تا مردم نیز در خلوت آنها را زمزمه کنند.

محفل شعر «نام‌ها، یادها، مرام‌ها» در شهر بم برگزار شد

در ادامه این مراسم شاعران به قرائت شعرهای خود پرداختند.
به گزارش ایبنا، زمین‌لرزه ۱۳۸۲ با بزرگی ۶.۶ یشتر در ساعت ۵:۲۶ بامداد روز جمعه ۵ دی ۱۳۸۲ به مدت ۱۲ ثانیه شهر بم و مناطق اطراف آن در شرق استان کرمان را لرزاند.
زمین‌لرزه بم با حدود ۳۴ هزار تا ۵۰ هزار کشته سومین زمین‌لرزه پرتلفات تاریخ ایران را رقم زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها