چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
فراخوان ششمین جشنواره ملی و مردمی آسمان هشتم منتشر شد

هرمزگان - فراخوان ششمین جشنواره ملی و مردمی آسمان هشتم، ویژه روستاهای کشور در هرمزگان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، مدیرکانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردررضوی از اعلام فراخوان ششمین جشنواره ملی و مردمی آسمان هشتم ویژه روستاهای کشور خبر داد.

ابراهیم ذاکری گفت: اشاعه فرهنگ منور رضوی در سطح روستاهای کشور از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله اهداف کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی در برگزاری ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم است.

وی اضافه کرد: بهره‌گیری از ابزار هنری به ویژه سرود در انتقال پیام های دینی و مذهبی به ویژه فرهنگ رضوی، احیا و زنده نگه داشتن آئین های نمایشی، پرده خوانی، مدیحه سرایی و چاووشی خوانی در سطح روستاهای کشور، شناسایی و حمایت از جوانان مستعد و خالق در سطح روستاهای کشور و ترویج روحیۀ تلاش و کارگروهی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان روستاهای کشور از دیگر اهداف است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی بخش بندزرک شهرستان میناب ادامه داد: ششمین جشنواره ملی و مردمی آسمان هشتم در رشته‌های فرهنگی و هنری شامل «سرود رضوی»، «تئاتر و نمایش‌های آیینی رضوی»، «پرده خوانی و نقالی رضوی»، «مدیحه سرایی و چاووشی خوانی»، «عکاسی رضوی» برگزار می‌شود.

او آخرین مهلت ارسال آثار را ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با تلفن‌های دبیرخانه و پیام رسان های داخلی ۰۹۱۷۷۶۵۴۶۹۱ و ۰۹۲۲۴۱۸۶۲۶۷ تماس بگیرند.

ذاکری با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی برای برترین های این جشنواره پیش بینی شده است، افزود: آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی و مردمی آسمان هشتم ۱۶ تا ۱۸ اسفند همزمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور شرکت کنندگان، اهالی روستای کردر رضوی و روستاهای همجوار، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و مسوولان شهرستانی، استانی و کشوری در حسینیه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عج) روستای کردر رضوی مبدع برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت در کشور با برگزاری ۱۷ دوره جشنواره استانی فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم، سه دوره جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون‌های مساجد روستایی و پنج دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم است و در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر در حوزه پاسداشت دهه کرامت و فرهنگ منور رضوی در سطح کشور شناخته شد و مورد تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها