دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
«تابلوی مسجد چهارده معصوم (ع)» به کتابفروشی‌ها آمد

کتاب «تابلوی مسجد چهارده معصوم (ع)» از مجموعه «یک قصه یک حدیث» نوشته محمدحسین فکور با تصویرسازی مرضیه قوام‌زاده به تازگی از سوی کتاب‌های پروانه (واحد کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر) روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، زندگی با برکت و زیبای امام رضا (ع) پر از نکته‌های آموزنده است که مطلع شدن از آن‌ها به‌ویژه برای کودکان می‌تواند جذاب و مفید باشد. مجموعه «سلام بر گل نجمه» سعی می‌کند با قصه‌های خود این نکات را به کودکان نشان دهد. در این مجموعه، نویسندگان متعددی قصه‌های زیبایی نوشته‌اند که درباره زندگی امام رضا (ع) است.

این مجموعه از ۴۰ کتاب تشکیل شده است که دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند. تعدادی از جلدها درباره زندگی امام رضا (ع) و بخشی نیز درباره احادیث مرتبط با حضرت است که داستان‌هایی امروزی براساس آن‌ها نوشته شده و چند جلد هم درباره فلسفه و چیستی زیارت است. همچنین موضوع تعدادی از آثار را مکان‌ها و آثار و بناهای داخل حرم مطهر رضوی تشکیل می‌دهد. این مجموعه در حقیقت می‌خواهد یک کتاب ۴۰ جلدی کامل و جامع در معرفی امام رضا (ع) از همه جهات به کودکان باشد؛ چه از جهت سبک زندگی و سیره حضرت و چه سخنان و اندیشه ایشان و نیز تأثیرات زیارت این امام همام.

کتاب «تابلوی مسجد چهارده معصوم (ع)» برگرفته از حدیث «تدبیر و اندیشه قبل از کار، تو را از پشیمانی نگه می‌دارد.» است. داستان این کتاب درباره محمدعلی و شکرالله دو پسر همسایه‌ای است که به کبوتربازی علاقه‌مندند. محمدعلی خیلی دوست دارد یک کبوتر معلق زن داشته باشد. او بدون اجازه با پول‌هایش یک کبوتر می‌خرد؛ اما بعداً می‌فهمد که فروشنده سر او کلاه گذاشته است.

محمدحسین فکور در سال ۱۳۵۸ با شروع انقلاب اسلامی در ایران و علاقه به علوم حوزوی وارد حوزه علمیه شد و به تحصیل پرداخت؛ مانند سایر محصلین و طلاب حوزه‌های علمیه به خواندن درس‌های سطح پرداخت و در این بین با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۱ به مدت یک سال تمام در جبهه‌ها حضور یافت. پس از آن مجدداً به تحصیل ادامه داد. با توجه به علاقه ذاتی به ادبیات و نویسندگی به مطالعه آثار ادبی نویسندگان بزرگ ایران و جهان پرداخت که این امر در ارتقای مسئله نویسندگی در او نقشی اساسی داشت. در سال‌های بعد با دعوت سردبیر مجلات کودک و نوجوان، پوپک و سلام بچه‌ها در آنجا به فعالیت پرداخت و همچنان هم ادامه دارد.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

محمدعلی با شنیدن معلق‌زن چهره‌اش از هم باز شد و پرسید: «معلق‌زن‌ها کدام‌اند؟» پیرمرد که منتظر همین حرف بود، گفت: «آهان، معلق‌زن پسر جان کبوتر گرانی است. لابه‌لای این کبوترها نگهشان نمی‌دارم که! آن دوتا، توی آن قفس!»

و با دستش به قفس کوچکی اشاره کرد: «آن‌ها روی هوا صدتا معلق می‌زنند. اصلاً همه مردم می‌ایستند و هنر این‌ها را نگاه می‌کنند. بیا جلوتر ببین.»

محمدعلی با ذوق و شوق رفت جلو و چشم دوخت به یک جفت کبوتری که گوشه‌ی قفس کز کرده بودند. پیرمرد پشت سر هم حرف می‌زد: «تازه، هرسال هم چند بار تخم می‌گذارند و بچه‌هایشان مثل خودشان می‌شوند.».

کتاب‌های پروانه (واحد کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر) کتاب «تابلوی مسجد چهارده معصوم (ع)» نوشته محمدحسین فکور با تصویرگری مرضیه قوام‌زاده را در شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۳۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط