یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
مراسم تجلیل از رحیم رئیس‌نیا برگزار می‌شود

آیین تجلیل از خدمات ماندگار علمی و پژوهشی رحیم رئیس‌نیا مورخ، ادیب و محقق برجسته آذربایجان و ایران‌شناس نامدار از سوی بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین تجلیل از خدمات ماندگار علمی و پژوهشی رحیم رئیس‌نیا مورخ، ادیب و محقق برجسته آذربایجان و ایران‌شناس نامدار از سوی بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی سه‌شنبه ۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. محمد طاهری خسروشاهی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: آیین تجلیل از خدمات ماندگار علمی و پژوهشی مورخ، ادیب، روزنامه‌نگار، محقق برجسته تاریخ آذربایجان و ایرانشناس نامدار؛ استاد رحیم رئیس نیا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با حضور و سخنرانی جمعی از استادان صاحب‌نام عرصه تحقیقات ایرانی و پژوهش‌های تاریخی و فعالان و محققان گستره فرهنگ و ادب و به ویژه فعالان حوزه تاریخ و دانشجویان و علاقه‌مندان آثار استاد برگزار می‌شود و در آن، تنی چند از پژوهشگران به بررسی آثار رئیس‌نیا می‌پردازند و برخی از دوستان وی نیز به بیان خاطراتی از مشی علمی و سلوک اجتماعی این محقق پرتلاش خواهند پرداخت.

رحیم رئیس‌نیا نویسنده، مترجم و تاریخ‌نگار اهل تبریز سال ۱۳۱۹ متولد شد. او دوران ابتدایی را در تبریز گذراند و سپس به دانشسرای مقدماتی تبریز وارد شد و در سال ۱۳۳۹ پس از اتمام دوره دانشسرا به‌عنوان معلم به روستاهای آذربایجان اعزام و همزمان با شغل معلمی، در دانشگاه تبریز در رشته تاریخ و جغرافیا مشغول تحصیل شد.

این مورخ و پژوهشگر مدتی نیز مسئول کتابخانه دانشسرای تبریز بود. وی در سال‌های متمادی در دانشگاه‌های کشور تدریس کرده و دارای آثار تحقیقی تاریخی و جغرافیایی در ارتباط با تاریخ ایران و آذربایجان بوده و علاوه بر مقالات تحقیقی، بیش از ۴۰ کتاب تألیف و ترجمه در حوزه ایرانشناسی در کارنامه علمی خود دارد.

علاقه‌مندان به آیین تجلیل از خدمات ماندگار علمی و پژوهشی رحیم رئیس‌نیا مورخ، ادیب و محقق برجسته آذربایجان و ایران‌شناس نامدار می‌توانند سه‌شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ به نشانی تبریز، خیابان ثقه‌الاسلام، کوی سرخاب، عمارت تاریخی بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها