پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶
۵۴۶ جلد کتاب در اپلیکیشن اندرویدی مؤسسه اسلامی نور منتشر شد

قم -قائم مقام مرکز تحقیقات کامپیوتری نور از طراحی اپلیکیشن‌های اندرویدی با بیش از ۵۴۶ جلدکتاب و قابلیت جست‌وجوی پیشرفته آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام راشدی‌نیا در نهمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث که عصر چهارشنبه برگزار شد، گفت: فناوری تحول زیادی در عرصه پژوهش ایجاد کرده، اما در طول تاریخ همیشه وجود فناوری مخالفانی داشته، در ابتدا کتابت بر روی پوست بود بعد که پیشرفت کردیم به صنعت چاپ رسیدیم و بعد از آن نوار صوتی که خیلی‌ها از سراسر کشور می‌توانستند سخنان اساتید را بشنوند و در نهایت امروزه به کامیپوتر و فناوری‌های جدید رسیدیم که در تمام سیر گفته شده عده‌ای مخالف این تغییرات بودند.

وی ادامه داد: اگر از این ابزارها به موقع استفاده کنیم روند پیشرفت دانش تسریع می‌شود و حجم زیادی از کار را می‌توانیم شاهد باشیم، اما اگر غافل شویم و استفاده نکنیم ضرر می‌کنیم و دچار عقب‌ماندگی می‌شویم.

راشدی‌نیا درباره کارهایی که مرکز اسلامی نور انجام داده بیان کرد: موسسه اسلامی نور اپلیکیشن اندرویدی طراحی کرده که ۵۴۶ جلد کتاب در آن وجود دارد که این اپلیکشن قابلیت جست‌وجو دارد که کتاب‌ها در آن دسته‌بندی شده است.

وی گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه علوم اسلامی دیجیتال صورت گرفته اما مطالعات دیجیتال اسلامی خوبی در کشور انجام نشده، بدانید که استحضارات و تحلیل انسانی محدود است اما ماشین توانایی مقایسه و تحلیل میلیاردها کلیدواژه دارد که سئوالات جدیدی برای بشر به وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها