یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
طرح خوانش کتاب کودک در کانون پرورش فکری زنجان اجرا شد

زنجان- تقویت مهارت‌های خوانش کتاب و همچنین قصه‌گویی و تقویت تخیل در کودکان اجرای طرح خوانش کتاب کودک در کانون پرورش فکری اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، در راستای تقویت مهارت‌های خوانش کتاب و همچنین قصه‌گویی در مراکز کانونی زنجان اجرا می‌شود؛ در این دوره کودکان با محتوا و مضمون قصه، ارکان، ابزار و زمان و مکان قصه‌گویی آشنا شده و از فن بیان و لحن قصه‌گویی در اجرای یک قصه مناسب بهره می‌برند.

در این برنامه که با حضور مربیان کانون همراه است؛ کودکان بخشی از کتاب‌های ویژه سنین کودک و نوجوان را مطالعه کرده و استنباط خود را از آن بیان می‌کند، بر این اساس استعدادهای برتر در حوزه کتابخوانی شناسایی شده و سرمایه‌گذاری ویزه‌ای نسبت به تربیت آنها انجام می‌شود.

قصه‌گویی می‌تواند علاوه بر تقویت تخیل در کودکان، زمینه آشنایی آنها را با هویت ایرانی و اسلامی فراهم کند.

طرح چکامه و چهره به چهره در زنجان اجرا می‌شود

با توجه به اهمیت طرح فرهنگی، تربیتی چهره به چهره و چکامه جلسه بررسی شیوه اجرای این طرح در زنجان تشکیل شد؛ این طرح با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در قالب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین راهکارهای کاهش آن با همکاری دستگاه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

کارگاه آموزشی پدر و کودک در زنجان برگزار شد

اولین دوره کارگاه «پدر و کودک» مدرسه شاهد امام رضا (ع) در مرکز قیدار با حضور پدران و دانش آموزان کلاس اولی با اجرای ویژه برنامه در مسیر دانایی بربال کتاب با محوریت کتابخوانی و قصه‌گویی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی برگزار شد.

ایجاد شور و شوق در جامعه به ویژه برای کودکان و نوجوانان، بهبود مهارت‌های اجتماعی وارتباطی کودکان، مهارت‌های خودیاری و استقلال، مهارت‌های کلامی، حرکتی و شناختی، افزایش دقت و تمرکز، خودآگاهی، شناخت احساسات و افزایش خلاقیت از جمله اهداف برگزاری این جلسه بود.

عملیات نوسازی و بهسازی قدیمی‌ترین کتابخانه زنجان ادامه دارد

پیرو مطالبه شهروندان و اهالی فرهنگی استان، عملیات بازسازی و بهسازی کتابخانه عمومی سهروردی از شهریور ماه سال جاری آغاز شده است و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط