چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
مسابقات قرآن دانش‌آموزی در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی، اجرای طرح کانون مدرسه و محافل قرآنی نسیم وحی از جمله برنامه‌های فرهنگی زنجان در هفته جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان؛ یکی از موضوعات مورد توجه در آموزش و پرورش برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ ۵ جز، ۱۵ جز و کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن است که برای نیل به این موضوع گسترش دارالقرآن‌های دانش‌آموزی در دستور کار قرار گرفته است.

در همین راستا سال قبل یک واحد دارالقرآن موفق به مجموعه دارالقرآن‌های دانش‌آموزی استان زنجان اضافه شده است که این مجموعه بالغ بر ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد و خانواده‌ها بیش از ۶۰۰ میلیون برای تجهیز آن هزینه کردند.

همچنین یک واحد دارالقرآن دانش‌آموزی هم سال قبل در شهر سجاس تأسیس شده است و یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش ایجاد یک واحد دیگر در گرماب است.

برگزاری محفل قرآنی «نسیم وحی» برای اعضای کودک

محفل قرآنی «نسیم وحی» روزهای شنبه هرهفته در کتابخانه عمومی امام حسین (ع) واقع در منطقه بیسیم زنجان برگزار می‌شود.

هدف از آموزش قرآن به کودکان، ایجاد آشنایی، انس و الفت با آیات الهی و درک مضامین بلند قرآن در حدّ توان کودکان است.

این جلسات با استفاده از روش‌های تربیتی غیرمستقیم از قبیل قصه‌گویی، داستان‌های قرآنی و خوانش شعر، مفاهیم قرآنی- تربیتی را در پرتو معارف گرانمایه قرآنی به کودکان آموزش می‌دهد.

برگزاری نمایشگاه «غذاهای محلی و دستاوردهای زنان روستایی»

با هدف حمایت از کسب و کارهای کوچک و توانمندسازی بانوان، نمایشگاه «غذاهای محلی و دستاوردهای زنان روستایی» در کتابخانه عمومی رسالت واقع در روستای بوئین سلطانیه برگزار شد.

اجرای طرح کانون مدرسه در زنجان

«کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه ساله اجرا خواهدشد.

در قالب این طرح دانش‌آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز را در فضای کانون سپری خواهند کرد.

بازدید از کتابخانه‌های کانون، برگزاری نشست‌های کتابخوانی، قصهگویی و شناسایی استعدادهای برتر در حوزه داستان نویسی از اهداف این طرح مشترک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط