چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
«برگی از دفتر سعادت» در پاییز جوانه زد

قم - از سوی انتشارات «رسم وفا» کتاب «برگی از دفتر سعادت» نوشته سید محمدجواد وزیری‌فرد راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «برگی از دفتر سعادت» با اصلاحات و اضافات نوشته سید محمدجواد وزیری‌فرد با همکاری انتشارات «رسم وفا» در ۲۰۰ صفحه پاییز ۱۴۰۲ با شمارگان ۵۰۰ نسخه راهی بازار نشر شد.

این کتاب از یک مقدمه و سه فصل تحت عنوان «احوال شخصی»، «آثار و تالیفات استاد» و «مبانی تربیتی حضرت استاد» تشکیل شده است که هر کدام از این فصل‌ها بخش‌های مختلف و کوتاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «قبل از اینکه برای سیر و سلوک خدمت حضرت استاد علامه طباطبایی برسم در خواب دیدم به تنهایی ته دره‌ای خشک قرار دارم که می‌خواهم خود را به بالای آن دره برسانم. یک مرتبه توجه نمودم دیدم روی دیواره سمت چپ این دره کلماتی نوشته شده و برآمدگی‌هایی در آن وجود دارد، دست خود را بر آن برآمدگی‌ها گرفتم تا به بالای دره رسیدم. آنگاه دیدم که روی برآمدگی‌ها قسمت اول آیه نور «الله نور السماوات والارض» مکتوب است ولی تا آن وقت متوجه نبودم که با دست زدن به آیات نور به بالای دره رسیدم. گمان می‌کنم خواب خود را خدمت حضرت استاد علامه عرض کردم ولی به مفهوم آن پی نمی‌بردم تا اینکه حضرت علامه طباطبایی مرا به شاگردی معنوی خود قبول فرمودند و رفته رفته عنایات الهی و حالات و توجهات معنوی برای بنده پیش آمد.»

در مقدمه کتاب آمده است: «تحول و رشد معنوی یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که انقلاب اسلامی از ابتدای ایجاد خود برای آن هدف‌گذاری کرده است اهمیت آن به اندازه‌ای است که تثبیت انقلاب اسلامی در گرو تحول معنوی در ضمیر افراد است. رشد معنوی عامل اصلی شکوفایی فطرت توحیدی انسان‌هاست. فطرتی تغییرناپذیر و دارای ابعاد نامتناهی که انسان تنها با شکوفایی آن به کمال مطلق می‌رسد.

کتاب‌هایی که در بیان احوالات بزرگان اهل مروت نوشته شده‌اند معمولاً به طرح خاطرات اکتفا کردند و به چرایی سیره و رفتارهای عملی آن بزرگواران نمی‌پردازند، از همین رو مطالعه این خاطرات گاهی زمینه‌ساز پرسش‌ها و تحلیل‌های گوناگون در میان مخاطبان می‌شود. طرح مبانی تربیتی عارف و مربی بزرگی همچون حضرت آیت‌الله سعادت‌پرور در لابه‌لای سیره عملی‌شان به نوعی راه‌گشای بعضی از پرسش‌ها و ابهامات در مسائل معنوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها