یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
روایت نویسنده از دوران اعتیادش/ مولف: «ویولون زن روی پل» معامله من با خدا بود

زنجان - خسرو باباخانی، نویسنده کتاب «ویولون زن روی پل» با بیان اینکه این کتاب روایتگر درمان اعتیاد ۳۰ ساله‌ام است، گفت: همه گفتند ننویس و من‌را از آبرو ترساندند؛ اما «ویولون زن روی پل» معامله من با خدا بود و آبروی من ارزشی در برابر دستاوردهای مردمی این کتاب ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان؛ خسرو باباخانی، نویسنده تخصصی حوزه کودک و نوجوان و مدرس داستان‌نویسی در نشست خوانش کتاب «ویولون زن روی پل» با بیان اینکه کتاب «ویولون زن روی پل» روایتگر سفری از ظلمت به سوی نور است، گفت: به مدت ۳۰ سال درگیر اعتیاد شدید بودم و بعد از درمان اعتیاد با خداوند عهد بستم ۴۰ نفر را به رهایی برسانم و این کار راکردم.

وی با بیان اینکه همایش‌ها و کمک انفرادی دایره محدودی از افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ادامه داد: بعد از به رهایی رساندن آن ۴۰ نفر تصمیم گرفتم یک کتاب بنویسم تا طیف وسیع‌تری از افراد را رهایی بخشیده و یاری‌گر آنها در مسیر درمان این بیماری باشم؛ در نتیجه «ویولون زن روی پل» متولد شد.

این نویسنده افزود: به واسطه سال‌ها نویسندگی و داوری مجلات و جشنواره‌های مختلف، چهره شناخته شده‌ای بودم و خانواده آبرومندی نیز داشتیم؛ به همین دلیل بسیاری از افراد من‌را از نوشتن این کتاب منع کردند و گفتند ننویس.

باباخانی در ادامه گفت: در مسیر نگارش این کتاب بسیار مردد بودم تا اینکه یکی از دوستانم خاطره‌ای در رابطه با نامه‌های ارسالی به امام حسین (ع) ا برایم تعریف کرد و گفت بخش عمده‌ای از این نامه‌ها پیرامون مشکلات مربوط به اعتیاد است که توسط فرد معتاد یا خانواده‌اش نوشته شده است.

نویسنده «ویولون زن روی پل» تصریح کرد: به یاد آوردم آدم‌ها وقتی به امام حسین (ع) مراجعه می‌کنند که چاره‌شان ناچار شده باشد، در همین راستا تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم و آبرویم را با خدا معامله کردم.

باباخانی با بیان اینکه بازتاب‌های مردمی این کتاب فوق‌العاده بوده است، عنوان کرد: ویولون زن روی پل در حدود یکسال اخیر، ۳۰ مرتبه تجدید چاپ شد و پیام‌های متعددی از افرادی دریافت کردم که خود یا خانواده‌شان را با این کتاب رهایی بخشیده‌اند و کماکان معتقدم آبروی من در برابر دستاوردهای مردمی این کتاب ارزشی ندارد.

کتاب «ویولون‌زن روی پل» توسط نشر جام جم در ۲۲۴ صفحه به چاپ رسیده و نویسنده ماجرای نجات خود از مهلکه اعتیاد را در ۱۶ فصل به رشته تحریر در آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط