شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
مسابقه کتابخوانی دانش عصر دیجیتال در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در راستای ارتقای سطح آگاهی کودکان؛ مسابقه کتابخوانی دانش عصر دیجیتال در زنجان برگزار می‌شود.

سید احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع فضای مجازی و فعالیت در آن به یکی از مسائل محوری و مهم به ویژه در بین نسل کودک و نوجوان تبدیل شده است؛ از همین رو مسابقه کتابخوانی با همین موضوع در استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب سواد رسانه؛ دانش عصر دیجیتال و در قالب چهارمین پویش مردمی کودکان سایبری در استان زنجان برگزار می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه مسابقه مذکور با هدف افزایش آگاهی خانواده‌ها، ارتقای نقش مدارس، جامعه و سکوهای محتوایی در ایمنی کودکان در فضای مجازی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مسابقه از ۱۴ آذر ماه آغاز به کار کرده و تا ۳۰ آذر ماه ادامه دارد و دریافت کتاب آن هم رایگان است.

موسوی با اشاره به اینکه مسابقه مذکور در همه مدارس استان برگزار می‌شود، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند پس از مطالعه کتاب، سوالات این مسابقه را از مربیان پرورشی مدارس دریافت کرده و پس از تکمیل پاسخ نامه، مجدداً به مربیان پرورشی تحویل دهند

وی با بیان اینکه بر اساس آمار بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۳۴ میلیون گیمر در کشور فعالیت دارند، گفت: ضریب نفوذ اینترنت در جامعه بالای ۹۰ درصد است و این داده‌ها از گسترش فضای مجازی حکایت دارد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در ارتباط با بیشترین جرائم فضای مجازی در استان زنجان نیز گفت: بیشترین جرائم فضای مجازی استان به ترتیب مالی، اخلاقی، مزاحمت‌های اینترنتی و سایر جرایم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط