سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
مسابقه کتابخوانی «دانایی، توانایی» در زنجان فراخوان داد

زنجان- معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه بین دانش‌آموزان مسابقه کتابخوانی « دانایی، توانایی» برگزار می‌شود.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از مسائل مورد توجه در آموزش و پرورش استان؛ ترویج فرهنگ مطالعه بین دانش‌آموزان است در همین راستا علاوه بر تجهیز کتابخانه‌های مدارس، برنامه‌های فرهنگی مرتبط نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری سالانه مسابقه کتابخوانی «دانایی، توانایی» بیان کرد: این مسابقه با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب‌های مفید و تازه‌های نشر، حمایت از دانش‌آموزان مولف، بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان، آشنا کردن آنها با روش‌های صحیح نقد و نقادی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: توسعه و تقویت و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان و خانواده‌ها با کتاب و مطالعه، غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب آموزش و فرهنگسازی نیز از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه است.

میرزایی با اشاره به اینکه این مسابقه در پایه‌های پنجم و ششم و متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود، اضافه کرد: منابع مسابقه در پایه پنجم و ششم کتاب‌های «مربای شیرین» و «مزه مهربانی» است.

وی تصریح کرد: همچنین منابع کتاب‌های مقطع متوسطه اول «مسافر هشتم» و «دروازه زمان» و مقطع متوسطه دوم نیز کتاب‌های «ابوعلی سینا» و «اسلحه‌سازی داوود داله» است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: از بین این شرکت کنندگان نفرات اول تا سوم پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی و دوره‌های متوسطه اول و دوم به مرحله استانی معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط