سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
کتاب «تجربه عرفانی در کتاب و سنت» منتشر شد

کتاب «تجربه عرفانی در کتاب و سنت» اثری از حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تجربه عرفانی در کتاب و سنت» با زیرعنوان عوامل و موانع، کوششی است برای معرفی مهم‌ترین عوامل و موانع تجارب عرفانی از منظر قرآن و روایات اسلامی تا سالکان کوی حق نسبت به چگونگی تحقق تجارب تسلی بخش و معرفت افزای عرفانی و مبارزه با موانع آن‌ها با بصیرت کامل، به سیر و سلوک صائب بپردازند.

کتاب «تجربه عرفانی در کتاب و سنت» در سه بخش و ۱۰ فصل به مباحث و موضوعات مختلفی می‌پردازد. «مفهوم و ماهیت تجربه دینی»، «تجربه عرفانی»، «کشف و شهود»، «عاملیت و مانعیت»، «معرفت و ایمان»، «تفکر و تذکر عرفانی»، «محبت حضرت حق»، «عوامل عملی و سلوکی»، «موانع شناختی و نظری»، «مفهوم‌شناسی غفلت»، «وسوسه»، «عدم کنترل زبان»، «القائات شیطانی»، «انکار ولایت» و «ریا و عجب» از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «تجارب عرفانی در افرادی که واجد آن‌ها هستند، نوعی ادراک مستقیم واقعیت به شمار می‌آیند؛ اما دیگران وظیفه‌ای ندارند که آن‌ها را بدون بررسی و چون و چرا بپذیرند. این تجارب برایشان فقط نوعی تایید باورهای دینی را به همراه دارند و با عواطف دینی آن‌ها هم‌سو هستند و همین مقدار برای پشتوانه معرفت‌های دینی کفایت می‌کند».

کتاب «تجربه عرفانی در کتاب و سنت» توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ۲۷۴ صفحه و به قیمت ۱۶۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط