یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۱
«ايستگاه كجاوه ليلي» منتشر مي‌شود

آخرين مجموعه شعر سيد محمود سجادي با عنوان «ايستگاه كجاوه ليلي» شامل 70 قطعه شعر سپيد و سه غزل به زودي توسط نشر افراز منتشر خواهد شد.\

سجادي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره اين مجموعه شعر گفت: من شاعري نوپرداز هستم اما گاهي در قالب غزل نيز شعري سروده‌ام. در اين مجموعه شعر نيز سه غزل علاوه بر سروده‌هاي سپيد من آمده است. هر يك از اين غزل‌ها به يكي از دخترانم تقديم شده است.

وي با تاكيد بر كلمه «عشق» به عنوان كلمه كليدي سروده‌هايش افزود: اين امر به ويژه در دو دفتر «رنگين‌كمان عشق» و «ايستگاه كجاوه ليلي» به خوبي ديده مي‌شود.

سجادي سروده‌هاي اين مجموعه را در 5 دفتر گنجانده و عنوان كتاب نيز برگرفته از عنوان يكي از دفترهاي اين مجموعه است.

وي در توضيح مضامين شعري‌اش اظهار داشت: طبيعت، عواطف بشري، همبستگي‌هاي انساني از جمله مضاميني هستند كه در سروده‌هايم به آن‌ها پرداخته‌ام. اما به طور كلي نوعي نحله اجتماعي در اين سروده‌ها جاي دارد و در قالبي عاطفي پرداخته شده است.

ششمين مجموعه شعر سجادي آبان امسال توسط نشر افراز منتشر و روانه بازار كتاب خواهد شد.

سيد‌محمود سجادي متولد 22 ارديبهشت سال 1322 در اهواز و فارغ‌التحصيل رشته زبان و ادبيات انگليسي از دانشگاه اصفهان است.

سجادي در سال 1339 مجموعه شعر «كندوهاي بي‌شهر» را در قالب نيمايي و آزاد با مضموني معترضانه نسبت به اوضاع زمان، در 1340مجموعه شعر «قنديل»، در سال 1343، سي شعر را در مجموعه‌اي با عنوان «ميكائيل و گاوآهن مغموم»، 1347 «با موميايي نفس گريه» و در سال 1350 مجموعه شعري از 50 شعر با عنوان شعر جنوبي را منتشر كرده است.

علاوه بر آثار نام برده، مجموعه مقالات پراكنده با عنوان «رنج‌هاي شاعران» كه به مشكلات كار شاعران ايراني در امر شاعري در مقابله با مسائل مربوط به خانواده، دولت و اجتماع مي‌پردازد از اين شاعر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها