شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
برگزاری مسابقات قرآنی عمل به احیای معارف قرآنی است

خراسان شمالی- معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری گفت: برگزاری مسابقات قرآنی و هر رویدادی در این زمینه حرکت مهمی در راستای عمل به احیای معارف قرآنی است.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی و هر رویدادی در این زمینه حرکت مهمی در راستای عمل به احیای معارف قرآنی است که این مهم در راستای خوشنودی نبی اکرم و قدم بر داشتن در راستای فرمایشات ایشان است.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) از امت خود شکایت کردند که امت من قرآن را مهجور کردند که این می‌تواند در تلاوت، عدم درک و عدم عمل به آن باشد که معارف اسلامی در سطح جامعه و فرد اجرا نشده است.

جعفری افزود: برگزاری مسابقات قرآنی و رویدادی در این زمینه حرکت مهم در راستای عمل به احیای معارف قرآنی است که این مهم در راستای خوشنودی نبی اکرم و قدم بر داشتن در راستای فرمایشات ایشان است.

وی اظهار داشت: برگزاری مسابقات سراسری حتی از برگزاری مسابقات بین المللی نیز به تعبیر متخصصان از سطح بالایی از نظر کیفیت قرار دارد که این مهم باید مورد توجه فعالان قرآنی و مردم قرار گیرد و از این فرصت استفاده کافی را ببرند.

جعفری تاکید کرد: برگزاری چنین رویداد بزرگی جای شکر دارد و خوشبختانه مردم نیز بسیار استقبال خوبی کردند که نشان دهنده این امر است که باید رویدادهای قرآنی و فرهنگی بیشتری در جامعه برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن هدایت‌گر جامعه است گفت: عمل به دستورات قرآنی و معارف دینی بشر را به سوی سعادت می برد.

جعفری اظهار داشت: اینک باید از این فرصت استفاده کنیم چرا که برگزاری رویداد قرآنی برای استان برکت زیادی خواهد داشت.

وی به مشکلات زیر ساختی استان نیز اشاره‌ای کرد و افزود: این خطه از نظر امکانات و زیر ساخت ها دارای مشکلاتی است که مسئوولان باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه با وجود کمبود فضا و امکانات مردم مومن این استان از رویداد ملی استقبال بسیار خوبی تاکنون داشته‌اند افزود: در راستای انس با قرآن باید تلاش کنیم.

به گزارش ایبنا، چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۶۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۸۵ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان خراسان شمالی و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن ها از ۹ تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط